שבוע הנינג'ה הגיע לסיומו והתקדמנו עוד צעד משמעותי לעבר שלב חצי הגמר. אחרי שלושה מקצים מותחים ומפתיעים עם חברי 'טים ספיידי', שתי נשים חזקות וסחרחרה אימתנית אחת, הגיע הרגע לסכם ולגלות מי המתמודד שהכי הפתיע אותנו, מה הייתה ההחמצה הגדולה מכולן ועל מי מהמתחרים שהעפילו לחצי הגמר אנחנו שמים את הז'יטונים שלנו?

הבאזר הכי מוצדק: אלון פרבר

פרבר (29), עורך דין ואלוף בסקי מים, הגיע לעונה הזאת עצבני. בשנה שעברה הפציץ במוקדמות בביצוע שלא בייש את הטובים ביותר, אבל בחצי הגמר נפל לבריכה מוקדם מהצפוי. הוא חזר אמש (חמישי) למסלול אחרי שנה של אימונים ובליווי חבורת "וואח נינג'ה" איתה התאמן השנה (בה חברים גיל מרנץ, יובל שמלא, אדם ברוטמן וסול ואמור).

כשהוא לא רואה בעיניים, פרבר עלה על המסלול ופרק עליו את העצבים. אחרי 40 שניות כבר היה אחרי שלושת המכשולים הראשונים ונתן לפטיש בראש עם ביצוע חד פעמי - הוא התנדנד על הפטיש פעם אחת בלבד וקפץ אל החבל וממנו לקיר במכה אחת. אחרי דקה ו-57 שניות לחץ על הבאזר ועלה לחצי הגמר, לגמרי בזכות ולא בחסד. אם זו הרוח וזה הקצב, יש סיכוי שפרבר הולך "לגנוב" פה את הניצחון מתחת לאף.

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

הבאזר הכי מפתיע: יוסי שליט

מודים, במבט ראשון, לא באמת חשבנו שהמתמודד הזה ידהים ככה על המסלול. שליט (30), מאמן ויועץ כושר סופר סופר אנרגטי וחדור מוטיבציה, הוא לא שם מוכר בקהילת הנינג'ה הישראלית, לא מתערבב עם המתחרים המוכרים והחזקים והוא מתאמן לנינג'ה בסך הכל שנה, פרק זמן לא ארוך בהשוואה למתמודדים אחרים.

האמונה בעצמו, האובססיה שלו לנינג'ה וכן, גם יכולות פיזיות מפתיעות, הובילו אותו ללחוץ על הבאזר אחרי שתי דקות ו-17 שניות בלבד, לשאוג ולהכריז "אני יוסי שליט ובאתי לקחת את העונה". מבחנים רבים עוד לפניו: מסלול המוקדמות הוא משחק ילדים לעומת מסלולי חצי הגמר והגמר שהם קשים פי כמה וכמה. האם חוסר הניסיון ואולי גם עודף הביטחון העצמי יפגעו בביצועים הבאים שלו? כך או כך, את מה שעשה במוקדמות השנה בטוח לא נשכח.

ההחמצה הגדולה: הדס כהן

צריכים להגיד את זה מיד בהתחלה: הדס כהן לגמרי הייתה יכולה לעשות באזר. זו הייתה השנה שלה. זה לא סוד שרבים מהמתמודדים שנפלו במכשולים הראשון והשני, לא מעזים לעלות על המסלול שוב. הדס, לעומת זאת, לא הרימה ידיים אחרי הנפילה בשנה שעברה במכשול השני (זינוק בעלייה, שגם הפיל את יפתח קושניר), ובמקום לסגת - לקחה את גיל מרנץ כמאמן אישי וקרעה את עצמה שנה שלמה באימונים לקראת ההזדמנות השנייה שלה.

זה היה ביצוע ארוך (כמעט עשר דקות) ולא חף מבעיות, אבל הדס הוכיחה שהיא ראויה לבאזר. צמיג אחד הפריד בינה לבין הקיר, ואולי גם להפיכתה לאישה השלישית בתולדות "נינג'ה ישראל" שתלחץ על הבאזר. לצד ההחמצה, השיפור האדיר שהדס הראתה על המסלול שנה אחת בלבד אחרי הנפילה ההיא, מוכיחה שאם תמשיך בדרך הזאת, יש סיכוי לא רע בכלל שהיא תסיים את המסלול בשנה הבאה. הדס עשויה מחומרים של באזר.

המסלול שריגש אותנו: איתי מזרחי

מזרחי (41) קם בוקר אחד ומצא את שיערות ראשו פזורים על הסדינים במיטה. תסריט האימה הזה שרץ לכולנו במחשבות ובסיוטי הלילה הפך למציאות עבורו אחרי שאובחן עם מחלה אוטואימונית בשם אלופציה אראטה. מזרחי איבד את השיער בכל גופו, כולל בגבות ובריסים.

הייתה לו אפשרות להסתגר בבית ולשקוע במרה שחורה, אלא שאיתי בחר בדרך שונה לחלוטין. כפי שסיפר לפני שעלה למסלול, הוא הקדיש את חייו לספורט והפך למאמן כושר ואומנויות לחימה. הוא גילה שלמראה החיצוני אין שום השפעה על היכולות וההישגים שלו, בדיוק להפך - המחלה הזאת רק דירבנה אותו להוכיח לעצמו ולעולם שהוא מסוגל להגיע הכי רחוק שאפשר, ולא משנה איך הוא נראה.

אי אפשר להגיד שהמסלול שלו היה מושלם, אפילו רחוק מזה - אבל הדרך שבה הוא יודע להתגבר על בעיות הוכיחה את עצמה גם על המסלול. בכמה נקודות קריטיות על המסלול, הוא שמר על רוגע וביטחון ובקור רוח ושקט נפשי התקדם מכשול אחרי מכשול. אחרי שש דקות ותשע שניות של מאבק אדיר נפל למים - אבל זה הספיק לו כדי להעפיל לחצי הגמר.