יובל שמלא היה בן 19 בלבד כשניצח את העונה הראשונה של "נינג'ה ישראל" והשנה, יש לא מעט מתמודדים חדשים ומבטיחים, בני 17 בלבד, שמאיימים לקטוף את הניצחון. הערב (רביעי, אחרי החדשות, ערוץ 12) יגיעו למסלול הנינג'ה בני ה-17 החזקים מכולם, שיתחרו זה בזה בספיישל "סוויט 17" החגיגי על מקום בחצי הגמר.

רגע לפני שהם ינסו לעשות היסטוריה על המסלול, חזרנו לבני ה-17 שכבר כבשו שיאים בתחומים שונים - מספורט, דרך מוזיקה ועד עולם העסקים, והוכיחו שגם בגיל צעיר אפשר להגיע להישגים מרשימים מאוד שלאחרים עלולים לקחת גם חיים שלמים.

מלאלה יוספזאי

בשנת 2014 ולאחר שנים של מאבק למען זכויות נשים בפקיסטן, זכתה הנערה הפקיסטינית בפרס נובל לשלום כשהיא בת 17 בלבד והפכה לצעירה ביותר אי פעם שזכתה בפרס היוקרתי. "למרות שאני נראית כמו ילדה אחת, אני למעשה 66 מיליון ילדות שאין להן גישה לחינוך", אמרה בנאום הזכייה המרגש שלה. "בואו נגרום לכך שזה יהיה היום האחרון שבו אנו רואים ילד מחוץ לבית הספר, בואו נתחיל עכשיו".

הזכייה הייתה רגע השיא במאבק ארוך, במהלכו נורתה יוספזאי בידי איש טאליבן חמוש כשאחד הכדורים אף פגע בראשה. כאמור, הסיפור הזה זכה לתפנית חיובית בדמות זכייה בפרס נובל, אבל זה ממש לא נגמר שם. אחרי הזכייה, המשיכה יוספזאי לפעול למען זכויות הנשים בפקיסטן וביוני האחרון, סיימה את לימודי התואר הראשון בפילוסופיה, כלכלה ופוליטיקה באוניברסיטת אוקספורד.

View this post on Instagram

A post shared by Malala (@malala)

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

פלה

הכדורגלן הברזילאי, שנחשב בעיני רבים לגדול בכל הזמנים, הפך לאגדה כבר בגיל 17. פלה סחב את נבחרתו לזכייה במונדיאל 1958 בשבדיה, כשהוא הפך לשחקן הצעיר ביותר שהבקיע גול בטורניר, הצעיר ביותר שהבקיע שלושער והצעיר ביותר שהבקיע בגמר, שיאים שמחזיקים מעמד עד היום, 62 שנים אחרי.

אותו מונדיאל הסתיים בזכייה מדהימה של ברזיל, מה שהפך את פלה לשחקן הצעיר ביותר אי פעם שזכה במונדיאל, שיא שלא נשבר עד היום.

View this post on Instagram

A post shared by Pelé (@pele)

ניק ד'אלויסיו

בגיל 17, בזמן שרובנו היינו עסוקים בבגרויות ואולי עובדים במשרה חלקית באיזו רשת מזון מהיר, היזם והמתכנת הבריטי היה אחרי מכירת ענק. ד'אלויסיו מכר את האפליקצייה שלו, Summly, בלא פחות מ-30 מיליון דולר לענקית הטכנולוגיה יאהו.

האפליקציה שפיתח הבחור המוכשר, שלוקחת כתבות ארוכות ומקצרת אותן לטובת הקוראים בסמארטפון, נמכרה לענקית הטכנולוגיה ושולבה באפליקציה שלה בסמארטפון ככה שד'אלויסיו לא רק הגדיל (מאוד) את חשבון הבנק שלו, אלא גם עזר ללא מעט אנשים שמסתפקים בסיפורים מתומצתים.

View this post on Instagram

A post shared by barda (@guru.barda)

בילי אייליש

תאהבו או תשנאו את סנסציית הפופ, אבל קשה להישאר אדישים להישגים האדירים שלה בגיל כל כך צעיר. הזמרת, שתחגוג בדצמבר יום הולדת 19, עשתה היסטוריה כבר בגיל 17, כשהפכה לזמרת הראשונה בהיסטוריה שמועמדת לכל ארבע הקטגוריות המרכזיות בטקס הגראמי - הפרס החשוב ביותר של עולם המוזיקה.

הזמרת, שהייתה מועמדת לפרסים זמרת השנה, אלבום השנה, שיר השנה, סינגל השנה ותגלית השנה, גרפה את כל ארבעת הפרסים (שנחשבים למרכזיים בטקס) וקינחה גם בפרס אלבום הפופ של השנה.

View this post on Instagram

A post shared by BILLIE EILISH (@billieeilish)

אנסו פאטי

הכדורגל העולמי מלא בילדי פלא אבל אם צריך כוכב אחד שנוצץ מעל כולם - מדובר ללא ספק באנסו פאטי. הכישרון הגדול של ברצלונה, שחגג ב-31 באוקטובר השנה יום הולדת 18, הספיק לנפץ אין ספור שיאי כיבושים והפך לכובש הצעיר ביותר בתולדות ברצלונה, בתולדות ליגת האלופות ובתולדות נבחרת ספרד - כל זה כשהוא בן 17 בלבד.

לרוע מזלו, פאטי נפצע ויעדר מהמגרשים לא פחות מארבעה חודשים, אבל אנחנו בטוחים שהוא יחזור חזק מאי פעם, וימשיך לקרוע רשתות גם בברצלונה וגם בנבחרת ספרד.

View this post on Instagram

A post shared by Ansu Fati (@ansufati)

קלואי קים

אולימפיאדת החורף 2018 שהתקיימה בפיונגצ'אנג הייתה היסטורית, לא רק בגלל שהיא הייתה הראשונה בה התחרתה נבחרת מאוחדת של קוריאה הצפונית והדרומית, אלא גם בגלל ההישגים הספורטיביים המרשימים.

בראש רשימת ההישגים המרשימים נמצא ההישג המטורף של גולשת הסנובורד האמריקאית קלואי קים, שבגיל 17 ו-296 ימים, עשתה היסטוריה והפכה לצעירה ביותר שזכתה במדליית זהב בענף וניפצה כל תקרת זכוכית אפשרית בספורט החורפי.

View this post on Instagram

A post shared by Chloe Kim (@chloekim)