אחרי שלב המוקדמות הסוער והמפתיע, במוצאי שבת חצי הגמר של "נינג'ה ישראל 2021" ייצא לדרך (אחרי החדשות, ערוץ 12) והתחרות תהפוך לקשה ומאתגרת הרבה יותר עם מסלול המכשולים האכזרי מכולם.

העונה הגיעו למסלול מתמודדים חזקים מאוד שלימדנו אותו לא מעט על ספורט ובכלל. מהמילים שאפשר לשמוע רק בנינג'ה, דרך הסטטיסטיקות המפתיעות על המתמודדים שלחצו על הבאזר ועד ענפי הספורט שלא ידעתם שהם קיימים - אלה הדברים שלמדנו עד עכשיו.

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

  1. 'אוזן כרובית' היא תופעה אמיתית - ואין לזה שום קשר לירק. כשאומני לחימה מקצועיים כמו ג'ודוקאים, מתאגרפים ומתאבקים סופגים שוב ושוב ושוב מכות חזקות באוזן, היא מתעוותת ועם הזמן משנה צורה לכרובית.
  2. העונה הזו של "נינג'ה ישראל" צולמה בשיא מגפת הקורונה ותחת הגבלות מחמירות, אבל המילה 'קורונה' נאמרה בתוכנית בסך הכל 15 פעמים. לשם השוואה, 'שמלא' הוזכר לא פחות מ-128 פעמים.
  3. הזוג המלכותי של הנינג'ה, סול ואמור, העבירו יחדיו על המסלול עד היום, במוקדמות ובחצי הגמר, לא פחות מ-48 דקות. לשם השוואה, יובל שמלא, אלכס חזנוב וגיל מרנץ היו על המסלול כ-31 דקות - כולל המסלול התקול של מרנץ.
    גיל מרנץ ויובל שמלא (צילום: עודד קרני)
    גיל מרנץ ויובל שמלא | צילום: עודד קרני
  4. לטרמפולינה בעברית קוראים קפצית - ותודה לניב רסקין שבזכותו המילה הזאת הפכה העונה ללגיטימית ואפילו מועמדת עכשיו לפרס החידוש האהוב בתחרות שעורכת האקדמיה ללשון עברית.
  5. לפי גל כהן, יש שני סוגים של נינג'ות בעולם: 'שדרן' - כזה שבאים בטוב, ו'מ'קאסר' - אחד שבא ברע.
  6. מסלול החץ סיפק לנו העונה לא מעט דרמות ענקיות שנגרמו בגלל בחירת מסלול לא נכונה. 95 מתמודדים בחרו בצד A, לעומת 97 מתמודדים בצד B. צמוד צמוד.
  7. ואיזה מסלול השתלם יותר? 37.8% מהמתמודדים שבחרו בצד A טיפסו את הקיר ולחצו על הבאזר, לעומת 31.9% בצד B. במגה קיר צד B מוביל: 72% מהמטפסים על המגה קיר הגיעו אליו ממסלול B.
    אלכס חזנוב בנינג'ה ישראל 2021 (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
    אלכס חזנוב | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1
  8. ואם במגה קיר עסקינן - 120,000 שקלים, זה הסכום שחולק העונה למתמודדים שטיפסו על המגה קיר: יובל מבורך לוי, רוני קפלנסקי, ירדן פלפל, יוסי בן יוסף, הראל דודסון, רם לוין, ישי כלפון, שי ביידא, יהונתן גדלביץ', יובל שמלא, אלי רוט ומישה שיינין. כבוד.
  9. אם קוראים לכם אדם, יובל או יונתן/יהונתן, כדאי שתירשמו ומהר לעונה הבאה. ארבעה אדמים פגשנו העונה - כולם לחצו על הבאזר. חמישה יובלים עלו על המסלול, מתוכם שניים עשו את המגה קיר, אחד קיר רגיל והשניים האחרים הגיעו למכשול החמישי והיו פסע מהקיר. גם ליהונתנים יש במה להתגאות: שישה מהם לחצו על הבאזר.
  10. אבל היו גם כמה מתמודדים עם שמות מקוריים יותר שממש היה קשה להתעלם מהם. קן גורו מיטלמן (כן, זה גם השם שלו בתעודת זהות - בדקנו), רביל מגידסון (רביל - 'חבר אל' ברוסית), גלב ליופוטין (גלב - 'מנצח' במולדובית), שמעון בר יוחאי הוני ואברהם פופקו - שפופקו ברוסית זה, לא נעים להגיד - תחת.
  11. אל תהיו כבדים ותשתמשו במילים "תחום ההתמחות" כדי לתאר באיזה אלמנטים המתמודדים שלנו חזקים, אצלנו בנינג'ה אומרים "הלחם והחמאה" או "הפורטה".
    ישי כלפון באתגר הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
    ישי כלפון | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12
  12. אל תתביישו להביא איתכם את חולצת/תחתוני/גרבי המזל שלכם למסלול, זה עובד. תשאלו את אביב חלילי שמסתובב מגיל 14 עם החולצה שאיתה זכה באליפות הארץ. הוא לא כיבס אותה 12 שנה, הריח אותה לפני שעלה למסלול - ולחץ על הבאזר.
  13. למילה 'פופינג' אין שום קשר לקקי, מדובר בסגנון ריקוד מעולם הברייקדאנס - ותודה לרקדן הפופינג אריאל דהן שאמנם רקד פחות טוב על המסלול אבל לימד אותנו כמה צעדים חדשים.
  14. בנינג'ה זה לא הגיל אלא התרגיל (ותסלחו לנו על הקלישאה), ובכל זאת: הגיל הממוצע של מסיימי המסלול ולוחצי הבאזר הוא 25. הגיל הצעיר ביותר: 17 (תומר כנען, ישי כלפון, סאן הנובר), הגיל המבוגר ביותר: 36 (סול בוסיאן).
  15. קצת עברית: גיל מרנץ התגבר העונה על מחסום מנטלי ענק. הוא נפל בגשר הקוביות, קיבל הזדמנות חוזרת כשהסתבר שהמכשול היה תקול ולמרות שחשש מאוד ליפול בו שוב, צלח אותו. מחייה שפת הנינג'ה, רסקין, קורא לזה "הוריד מעליו את הקוף". 
  16. 'גלגל ענק' זה לא רק מתקן בלונה פארק או מכשול במסלול הנינג'ה, אלא גם ענף התעמלות של ממש שבו מבצעים תרגילים בתוך גלגל גדול המורכב משני חישוקים. מאמן נבחרת ישראל בהתעמלות גלגלי ענק, עידו לביטוב, ניסה את מזלו על המסלול מוקדם יותר העונה לא לפני שהסביר כי "זה ספורט הרבה יותר מורכב ואינטליגנטי מענפי ספורט אחרים".
  17. ארבעה מתמודדים נפלו במוקדמות במכשול הראשון, הסטפר המתכווץ, והצטרפו ל"היכל התהילה המפוקפקת" לצד השלושה שנפלו למים בסטפר המרחף בעונה השנייה והחמישה שנפלו בסטפר הרגיל בעונה הראשונה. העונה נשבר שיא בנפילה המהירה ביותר למים (אם שמים לרגע בצד את ההחלקה של ספיידי) - שלוש שניות בלבד.
  18. מצעד המכשולים הקטלניים ביותר העונה במסלול המוקדמות: המטוטלת הכפולה - 14 קורבנות, הטרפז לרשת - 11 קורבנות, הסחרחרה - תשעה קורבנות וקליעת הוו והחבית המתגלגלת - שמונה קורבנות.
  19. על גזענות משקפיים שמעתם? כשבמחנה האימונים השוו בין יובל שמלא ליואב כנפו שמזכיר אותו מעט במראה החיצוני, שמלא מחה והסביר שזאת ממש לא הפעם הראשונה שמשווים אותו לאנשים אחרים אך ורק בגלל שגם הם מרכיבים משקפיים כמוהו. יש לו אפילו שם לתופעה הזאת - "גזענות משקפיים".
    אשד עצמון באתגר הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
    אשד וכפיר עצמון | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12
  20. הקשר המיוחד והמיסטי לפעמים בין אחים תאומים הוא דבר ידוע וזה בא לידי ביטוי גם במסלול הנינג'ה. מתוך ארבעה זוגות של אחים ואחיות תאומים שהתחרו על המסלול, שלושה סיימו באותו המכשול בדיוק.
  21. עד כמה הניסיון על המסלול קריטי? 67 מתמודדים מעונות קודמות חזרו השנה למסלול, אבל רק 38.8% לחצו על הבאזר. עם זאת, מדובר בשיעור לוחצי באזר גבוה יותר ממתמודדים חדשים - רק 26.2% מהם סיימו את המסלול.
  22. מכירים את האנשים שמתעדים את עצמם מטפסים על מנופים, בניינים ונתלים על גגות, בלי אמצעי בטיחות בכלל? אז יש שם לפעילות האמיצה והמסוכנת הזאת - רופינג. אחד מאותם 'אנשי רופינג', מוכתר עטשי, רצה גם לטפס את הקיר, אבל נפל בסחרחרה.