במהלך שלב המוקדמות של "נינג'ה ישראל" פגשנו לא מעט מתמודדים עם סיפורים מרגשים, אבל על סיפור חיים כמו זה של שירן שאול, מעסה רפואי בן 35, טרם שמענו. המסלול המלא של שאול נחשף עכשיו לראשונה בקטע בלעדי שלא שודר בתוכנית.

לפני שעלה על המסלול, פגש שאול את רותם סלע ואסי עזר וחשף שלמד עם סלע באותה השכבה בבית הספר בקריית חיים. "היא הייתה מדהימה", סיפר וגילה שאמה הייתה גם המורה שלו. שאול נשאל על משפחתו והודה: "לצערי אני לא בקשר כל כך עם ההורים. הייתי ילד מאוד שמח בגיל צעיר, עד שהגיע המשבר במשפחה ודברים התחילו להסלים. ההורים התגרשו, אבא נאלץ לעזוב את הבית ואת שלוש השנים שבין גיל שש לתשע אני פחות רוצה לזכור".

אחרי שההורים התגרשו, עם מי נשארת?
"בהתחלה כמה שנים עם אמא, עד שהרווחה הוציאו אותי ממנה והעבירו אותי לפנימייה. אמא לא הייתה כשירה לטפל בי, היא הייתה משתמשת בסמים ובאלכוהול. יצא שהיא הגיעה למצב שהיא השתמשה בי כאובייקט לקיים את כל מה שהיא רצתה. לא יכולתי לחזור הביתה אם לא הייתי מביא שני בקבוקי וודקה איתי".

שאול המשיך וסיפר על רגעי המצוקה שחווה בעקבות המשבר: "היינו הולכים לאולמי לב, שמים מעטפה ריקה ואוכלים באירוע של אנשים שאני לא מכיר בכלל".

אבא היה בתמונה?
"אבא הקים משפחה, יש להם בת משותפת. בינו לבין אשתו היו תככים. היא ניסתה לנקות אותו לגמרי מהעבר. הרעיון של להיות יתום להורים חיים הוא לא פשוט. לפעמים אני מרגיש שזה יותר גרוע מהורים שכבר לא כאן. אף פעם לא הבנתי איך הם לא מתעניינים. לא אכפת לכם מה עובר על הבן שלכם? מה קורה לו בחיים? אין סקרנות?".

איך ילד בן תשע מתמודד עם מציאות כזאת קשה?
"הייתי מעדיף להישאר במגרש ולשחק כדורגל עם הגדולים עד שעות מאוחרות ולא לחזור הביתה ולהתמודד עם דברים. הספורט באותה תקופה הציל לי את החיים. אני חושב שאני נינג'ה של החיים, כל החיים שלי הם מלחמה".

רגע לפני שניגש לנקודת הזינוק, הסביר שאול למה חשוב לו לסיים את מסלול הנינג'ה: "מאוד הייתי שמח שההורים שלי יהיו גאים בי, לגרום להם אולי להתחרט ולחשוב אחרת על הוויתור כי בסופו של דבר זה לא מוצר או חולצה, זה חיים".

האם שירן, שהפגין לאורך כל חייו יכולות של נינג'ה אמיתי, הצליח לעבור את המסלול? צפו בקטע הבלעדי