כל מתמודד שעולה על מסלול הנינג'ה עושה זאת מסיבה טובה אחרת, בין אם זה כדי להוכיח לכולם שהוא הספורטאי הטוב ביותר, לזכות ברבע מיליון השקלים שמחכים בפסגת הר המידוריאמה או לדחוף את עצמו עד לקצה גבול היכולת הפיזית. שי פטל, בן 30 מבת ים, יגיע למסלול "נינג'ה ישראל" בשבת הקרובה (אחרי החדשות, קשת 12) עם מטרה אחת בלבד, לסיים את המסלול בשביל המשפחה.

"יש לי שני ילדים, ליאן ואוראל. הילדה שלי ליאן על הספקטרום, אבל לא מבחינים בזה, לא רואים כלום", סיפר פטל לאסי עזר ורותם סלע רגע לפני שנעמד על קו הזינוק. "היא לא נראית מוזר, היא הכי מושלמת בעולם. בגן קוראים לה 'הנסיכה'. היא עדיין לא מדברת, אבל המבט שלה פשוט ממיס, כשהיא מסתכלת עלי אני יודע מה היא רוצה".

רוצים לגלות את כל הסודות של האנשים שלא מוותרים לעצמם? הכנסו למדריך השלם לנינג'ה

פטל סיפר בדמעות שגילה רק בשלב מאוחר שבתו נמצאת על הרצף האוטיסטי: "אשתי שיתפה אותי רק בגיל שנה וחצי. היא ידעה ולא שיתפה, היא בעצמה לא האמינה, כי הילדה שלי נראית הכי נסיכה בעולם. כשרואים אותה מתאהבים ישר". הוא הודה שחיכה שנים לשמוע את המילה "אבא": "הפעם הראשונה ששמעתי 'אבא' הייתה אחרי חמש שנים, כשאוראל נולד. אתה מצפה ל'אבא, בוא תקנה לי, אבא, בוא תעשה לי', הרי למה אני עובד? למה אני קם בבוקר? רק בשביל הילדים". בשבת ליאן ואוראל יעודדו את אבא שלהם מחוץ למסלול בזמן שהוא ינסה לנצח את אתגר הנינג'ה.