רודריגו גונזלס הפציע לראשונה על המסך בתוכנית הריאליטי קחי אותי שרון וגרם בתוך זמן קצר למדינה שלמה להתאהב בו. בהמשך, זכה גם במקום הראשון בתוכנית רוקדים עם כוכבים, הנחה בערוץ הילדים והשתתף בסדרות, מחזות זמר ופסטיגלים. רגע לפני שהוא חוזר למסך הערב (חמישי, אחרי החדשות, ערוץ 12) בנינג'ה ישראל VIP, חשף גונזלס כי הסיבה להיעלמות שלו קשורה למלחמת לבנון השנייה.

אחד מימי הקרבות הקשים והעקובים מדם במלחמה היה ה-9 באוגוסט 2006. 15 חיילי מילואים נהרגו במספר תקריות קשות בדרום לבנון, ואחד החיילים שנכנסו לחלץ את ההרוגים והפצועים היה גונזלס. "הייתי לוחם בסיירת גולני, והצוות שלי היה אחראי על החילוץ", סיפר גונזלס, "זהו אירוע טראומטי שעד היום מלווה אותי וחלק ממני".

רודריגו גונזלס בשירות הצבאי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
רודריגו גונזלס והצוות בשירותם הצבאי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

"בתקופה הזו הייתי סופר מפורסם", נזכר גונזלס, "הייתי על במות, בתוכניות טלוויזיה, הופעתי בסדרות, קמפיינים, אנשים היו מחבקים אותי ורוצים להצטלם איתי. זה גרם לי לחרדות. הגוף שלי רעד, הזעתי בכפות הידיים, זה כל כך הלחיץ אותי. לקח לי הרבה מאוד זמן, כמעט שנתיים או שלוש, להבין שחוויתי פוסט-טראומה".

גונזלס תיאר את התסמינים מהם סבל: "כל פעם כשעצמתי את העיניים שמעתי את הבומים וראיתי את הפצועים מולי, הרבצתי לעצמי בלילות", סיפר בגילוי לב, "כל הדברים האלה ביחד גרמו למצב שפשוט אמרתי די, אני בורח". הערב, אחרי שנים שבהן התמודד עם הפוסט-טראומה ואף יצר סרט מרגש ומוערך בנושא - "הקרב שאינו נגמר", גונזלס יעלה על מסלול הנינג'ה ויאבק על תואר הנינג'ה VIP של ישראל.