ספיר מאיר פישלזון רשמה היסטוריה בתור האישה הראשונה בתולדות נינג'ה ישראל שהצליחה לעבור את הקיר וללחוץ על הבאזר. ספיר הנרגשת התארחה בתחילת השבוע בתכנית חדשות הבוקר עם ניב רסקין וסיפרה על התחושות: "חששתי מאוד מהמסלול עצמו, מהקיר דווקא פחות, אבל כשהגעתי לשם לא היה לי אוויר. אין רוק בפה, בא לך למות ואסי צורח לך מלמעלה. את מבינה שזה הרגע".

אחרי שהפכה לכוכבת בישראל, מסתבר שספיר זוכה לתהילה גם מעבר לים. מסיבה לא ברורה, העיתון האינדונזי הפופולרי Kompas דיווח על ההצלחה של ספיר בתכנית. "אם ישראלית בת 29 הפכה למשתתפת הראשונה שהעפילה לחצי הגמר של נינג'ה ישראל", נכתב באתר הרשמי של העיתון (על אף שהדבר אינו מדויק – נשים אחרות העפילו לחצי הגמר גם בעונה הקודמת כחלק משריון נשים). העיתון תיאר את התכנית כ"תכנית טלוויזיה שבה המשתתפים חייבים לעבור מכשולים שונים לפני שהם מצלצלים בפעמון. להתגבר על מכשולים אלה, דורש כוח וגמישות פיזית מהמשתתפים".

ספיר פישלזון באתר אינדונזי (צילום: צילום מסך)
מתוך הכתבה על ספיר באתר האינדונזי | צילום: צילום מסך

Kompas הוא אחד העיתונים הנקראים ביותר באינדונזיה. הוא מופץ במאות אלפי עותקים מדי יום, ולחשבון הפייסבוק של העיתון יש 10 מיליון לייקים בפייסבוק. לא ברור למה דוווקא כלי התקשורת הזה בחר לדווח על ההצלחה של ספיר. נינג'ה שודרה באינדונזיה במשך שתי עונות תחת השם "Sasuke Ninja Warrior Indonesia", ולמנצח בתכנית הובטח פרס על סך 500 מיליון רופי אינדונזי, שהם כ-120 אלף שקלים.

אינדונזיה, מדינת איים מוסלמית, אינה מקיימת קשרים דיפלומטיים עם ישראל. לפני כשנה דווח כי בתום מאמצים שקטים בין שתי המדינות, אינדונזיה לא תגביל כניסת תיירים ישראליים למדינה וכי אזרחי שתי המדינות יוכלו לבקר בחופשיות זו בזו. אולם, עדיין לא מדובר בידידה של ישראל בלשון המעטה, מה שהופך את הסיפור הזה לאפילו עוד יותר מוזר.