אחרי שטלטלו את עולם הקפה הישראלי עם כוס קפה בחמישה שקלים בלבד, רשת קופיקס מבטיחה עכשיו סופרקמרקט שבו כל מוצר יעלה גם כן חמישה שקלים. האם מדובר בהבטחה ריאלית או בתעלול שיווקי? יו"ר הרשת, גיל אונגר, הגיע היום לתכנית "הבוקר של קשת" והסביר את המהלך: "זו לא גחמה שקמה בן לילה. אנחנו עובדים על זה כבר כמעט שנה. ההתחלה של קופיקס ועוצמת המותג נתנה לנו את הדחיפה ואת הרעיון הסופי"

מה המטרה? להראות לכל השאר שהם מנצלים את המצב וגובים יותר מדי כסף?
"בסופו של דבר כולנו אנשי עסקים שרוצים להרוויח כסף, השאלה היא הדרך. אנחנו מעוניינים לעבוד מול ההמונים, מול עם ישראל הרחב", הוא אומר, "מלכתחילה הרעיון היה להקים רשת מזון חדשה שתתמקד במספר מצומצם של פריטים במחירים מאוד אטרקטיביים".

הבשורה החדשה שמביאה איתה הרשת היא למעשה מקום בו כל המוצרים עולים חמישה שקלים, בדומה למה שקורה ברשת בתי הקפה, ומוצרים שעולים פחות מחמישה שקלים יימכרו במארזים שגם כן יעלו חמישה שקלים: "הצרכן יראה מחיר אחד בלבד. מנסיוננו זה שובר הרבה מחסומים". ומה לגבי מוצרים שעולים הרבה יותר כסף? "נקטין את החבילות".

סופרמרקט (צילום: תמר מצפי, גלובס)
הכל בחמישה שקלים: "צריך לחנך את הצרכן הישראלי מחדש" | צילום: תמר מצפי, גלובס

"ללכת לסופר זה לא בילוי, זה צורך"

"אימצנו את תרבות הצריכה האמריקאית של הכמויות הגדולות, ואנחנו מאוד רוצים לשנות פה הרגלי צריכה ולחנך את הצרכן הישראלי וזו המשימה הכי קשה, לצרוך כמה שצריך ולא לזרוק", מסביר אונגר את מטרת העל של החברה, "משק בית זורק בכל חודש מוצרים בשווי 350 שקלים, תכפיל את זה ב-12". אז מה צפוי לנו בעצם: "חנויות קטנות מאוד, 200 מטר, יעילות, הצרכן יכול בתוך כמה דקות לסיים את הקנייה. ללכת לסופר זה לא בילוי, זה צורך". 

דנה סומברג, כתבת הצרכנות של "הבוקר של קשת" בירכה על ההחלטה: "הצרכן הישראלי מוכן למהפכה שקופיקס מובילה ומברך עליה, והספקנים סופם להישאר מאחור. צריך רק לשים לב שאכן יש הוזלה, ושלא קורה מצב שאם מגדילים בחזרה את החבילות - יוצא אותו מחיר"

כתבות נוספות במסגרת פינת הצרכנות

"הבוקר של קשת" - ימים ראשון עד שלישי ב-06:30