מרים פרץ, כלת פרס ישראל שאיבדה את שני בניה, אוריאל ואלירז פרץ ז"ל שנהרגו במהלך שירותם הצבאי, פירסמה בסוף השבוע פוסט נוקב שבו קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש כחול לבן בני גנץ להקים ממשלת אחדות ובהקדם. "תפסיקו עם המריבות האישיות האלה, שימו את האגו בצד וקחו את ההחלטה הכי ברורה ומתבקשת: שבו ביחד", כתבה פרץ.

פרץ הסבירה לניב רסקין ב"חדשות הבוקר" מה הוביל אותה לחרוג ממנהגה שלא לדבר על פוליטיקה ולכתוב את הפוסט: "המנהיגים שלנו בוודאי מבינים כמונו שאלה לא ימים רגילים, שיש פה מאבק, והיכולת שלנו לנצח את הקורונה היא רק באחדות", אמרה פרץ, "לא יכולה לשמוע יותר את ההתקוטטויות. אתה חושב שאכפת לי שיש גוש ימין או שמאל? אתה חושב שאנשים זוכרים כמה מנדטים כל אחד קיבל? יש גוש אחד שנקרא אנחנו. אין יותר ערבי, יהודי, דתי, חילוני, שמאל וימין, יש אדם".

 

"אני מצפה שנתניהו וגנץ יגיעו לכנסת ביום שני ויפסיקו להלהיט אותנו במריבות, אני מצפה עכשיו לאחדות", המשיכה פרץ ופנתה לשניים באופן ישיר: "תעשו את זה עכשיו, זה הזמן, אחר כך אנחנו נצטער. ההיסטוריה תרשום לנו את זה לדורות. אני סומכת עליכם. תיכנסו לבידוד ליומיים ותצאו למרפסת לעם ישראל ותודיעו לנו שעכשיו רק אנחנו חשובים. אנחנו זקוקים לשיח חדש, נגמרה התקופה ההיא של המילים הקשות. אימהות, אבות וילדים יושבים בבית וזקוקים לתקווה, למילים של אופטימיות".

פרץ התייחסה להחלטת שר הביטחון שהשנה, בעקבות מגפת הקורונה, משפחות החיילים שנפלו לא תוכלנה להגיע לטקסים בבתי העלמין ביום הזיכרון: "השנה אעמוד בצפירה בבית ולא בבית הקברות, אבל הלב שלי יהיה איתם. למה הם נפלו? הם נפלו כדי להבטיח לי חיים ועכשיו אנחנו במאבק על חיינו. אם יידרש שאעמוד פה בבית, הלב ייקרע אבל אעשה זאת. אדאג שבאזכרה של אלירז יהיו עשרה אנשים במרחק, אולי אני אצפה מרחוק. צריך להקפיד על ההוראות כדי שבעוד שנה נגיע להר הרצל בהמונינו ונציין את יום הזיכרון כרגיל".