הערב ב"עובדה" ישודר סרטו של שי גל על המסע להחלמה של פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב שחלה בסרטן נדיר ואלים. גמזו היה מנכ"ל משרד הבריאות, יו"ר ועדת סל התרופות ובשנים האחרונות הוא מנהל את איכילוב. גמזו לא דמיין שברגע אחד יהפוך ממנהל בית חולים לאחד המטופלים.

"הדרמה הזאת יוצאת דופן ומטורפת", סיפר גל לנסלי ברדה ב"חדשות הבוקר". "לרוני גמזו היה משהו בעין והוא הלך לבדוק אותו. רופא העיניים שלו בבית החולים שלח את הבדיקה, אפילו לא כתב 'דחוף' או 'חשוב', חשבו שזה סתם משהו בעין. הפתולוגית של איכילוב בדקה וראתה שזה גידול מאוד מאוד נדיר ואלים. היא הסתכלה על השם וראתה 'רוני גמזו', הבוס שלה. תחשבי מה עבר לה בראש".

רופא העיניים באיכילוב נדרש לעלות לקומת ההנהלה, לדפוק על הדלת של המנהל שלו, גמזו, ולבשר לו את הבשורה הקשה. "פגשנו את רוני גמזו ממש בזמן אמת. ליווינו אותו בתוך הדרמת בית חולים הבאמת יוצאת דופן הזאת והדרמה האנושית שלו", סיפר גל. "זה היה המקרה הראשון של המחלה הזאת באיכילוב, אין אף אחד שטיפל בה בעבר מעולם".

בקטע מתוך הסרט שישודר הערב אחרי החדשות, מספר גמזו על הרגע שבו התבשר על המחלה. "פתאום תופס אותך הרופא שגידלת אותו פה, ובעיניים עצובות ובחשש גדול הוא מספר לך שיש לך גידול נדיר מאוד ואלים. אתה מבין את המשמעות של זה כשהוא מסיים את המשפט שלו ב"אני מצטער". יש לך משפחה ברקע, ילדה בת שנתיים, אתה צריך לעמוד חזק. אמרתי לילדה שלי שלאבא יש פצע".

גל סיפר על השינוי הגדול שחל בחייו של גמזו, האישיים והמקצועיים. "גמזו אמר לי: 'תראה, הייתי מתמחה, הייתי רופא והייתי מנכ"ל, עשיתי את כל התפקידים חוץ מאחד, חולה עדיין לא הייתי'. הסרט הזה לוקח אותנו לרוני גמזו, האיש שהיה המנכ"ל ועכשיו שוכב על מיטת הניתוחים והרופאים שלו צריכים לטפל בו, עם כל הדילמות שעוברות פה. הוא מתחיל לראות את המערכת שהוא מנהל מלמטה, דברים שהוא לא ראה בשום מקום בדרך. פתאום הוא מדבר על זה שבסוף, מה שחולה צריך זה רופאה שתחזיק לו את היד. זה משהו שאתה לא יכול להבין בתור מנהל".