מה עושים כשלסבא יש יום הולדת 98, אבל אי אפשר לבקר אותו בגלל הגבלות משרד הבריאות? מארגנים לו מסיבת הפתעה מתחת למרפסת. כך עשתה משפחתו של אליהו מנדל, שחשב שבגלל ההנחיות שאוסרות לבוא במגע עם בני הגיל השלישי, יאלץ להעביר את יום הולדתו לבד, בלי המשפחה הקרובה.

כשהם מצויידים במיקרופונים, מגבר ובלונים, התייצבו הנכדים והנינים מתחת לביתו של מנדל ופתחו בשירה. בתוך זמן קצר, גם השכנים הצטרפו לחגיגה. "זאת הייתה ממש הפתעה, לא ציפיתי לזה", הודה מנדל ב"חדשות הבוקר", "אני חבר במועדון עמך של ניצולי שואה, אבל הם סגרו את המועדון. אני ממושמע ולא יוצא מהבית, אז הנכדים תפסו יוזמה ובאו עד לגדרה כדי לחגוג לי יום הולדת. יצאתי למרפסת וראיתי אותם, זה היה רעיון כל כך מוצלח ומקורי".

הנכדה, רוית בן שטרית, סיפרה איך נולד הרעיון למסיבת המרפסת: "חשבנו שאם אי אפשר להתקבץ, לחגוג, לחבק ולנשק, אז הכי קרוב שאפשר זה פנים מול פנים במרפסת. רצינו שהוא יישמע אותנו, ייצא החוצה ונשיר לו. הורים וילדים שהיו בבתים יצאו ושמחו ביחד איתנו. סבא מאוד מאוד התרגש ושמח, הוא שר איתנו והיה כיף".

"אנחנו עושים כל מה שרק אפשר כדי לשמור עליו, וזה מסר חשוב", הוסיף נכדו מיכאל בן שטרית, "חיבוקים ונשיקות נוכל לתת אחר כך כמה שנרצה, אבל כרגע אנחנו מתמודדים עם אויב שלא רואים אותו. זה אויב רציני מאוד, אנחנו רואים את התוצאות באירופה ולכן החיזוק הכי משמעותי שאנחנו צריכים לתת למבוגרים שלנו זה לשמור על הכללים ולהמעיט בללכת לבקר אותם עד שנעבור את זה".