האם באמת יש כדור שיכול לגרום לנו לרדת במשקל בלי תופעות לוואי וללא שום סיכון? מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה הראה שהכדורים שאושרו בארצות הברית ובישראל בטוחים לשימוש ויש להם הצלחה מוכחת. ב"חדשות הבוקר" ביקשו לבחון את הנושא והזמינו לאולפן אישה שניסתה גלולה כזו ומומחית לטיפול בעודף משקל כדי לדון בכך.

"שנים ניסיתי להיאבק בעודף המשקל", סיפרה דקר יפית ששון שניסתה תרופה כזו. "עברתי ניתוח קיצור קיבה שהצליח בהתחלה, אבל לאחר כמה שנים נכנסתי לטיפולי פוריות ועליתי בחזרה. ניסיתי כל דיאטה אפשרית, לקחתי מאמן אישי וכלום לא עזר. שקלתי בסביבות ה-150 קילו, עד שפגשתי רופאה ששטחתי בפניה את הכל והציעה לי לקחת את הכדור הזה שנקרא "בלוויק". התחלתי לקחת את הכדור ותוך שבוע ירדתי ארבעה קילו".

"מה מרגישים? בעיקר שובע, אני בקושי מסיימת ארוחות אבל כן פעילה ואנרגתית", הוסיפה דקר. "תמיד אכלתי מסודר ולא נכנסתי לאיזשהו צום בגלל הכדורים, פשוט בפעם הראשונה המשקל הראה ירידה. הרעב לא נעלם לגמרי, זה פשוט הטיפול שהכי עבד לי באופן אישי".

ד"ר גבריאלה ליברמן מביה"ח תל השומר סיפקה את הזווית המקצועית ואמרה: "חשוב להדגיש שאין תרופות פלא ולכל טיפול כזה יש תופעות לוואי כלשהן. אנשים שונים מגיבים אחרת לסוגים שונים של תרופות ועדיין צריך מרשם כדי לקבל אותן. עבור דקר (המרואיינת בכתבה) התרופה הזו התאימה, ולאחרים יכול להיות טיפול אחר שיתאים. זה לא ודאי שכל מי שיקח את הכדורים ירד כמו שהיא ירדה. התרופה מדכאת תיאבון וכל אדם לוקח את זה למקום אחר, זה תלוי מאוד במטופל. מי שחושב שהתרופה היא פיתרון מוחלט טועה, חשוב לשלב אורח חיים בריא".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי, 06:15-09:00. קשת, ערוץ 12