50 ימים לבחירות ו-72 שעות לסגירת הרשימות, הדיבור על חיבור אפשרי בין מפלגות "יש עתיד" ל"חוסן לישראל" מעסיק את הזירה הפוליטית משני קצותיה. יו"ר האופוזיציה וחברת הכנסת מ"העבודה" שלי יחימוביץ', חברת הכנסת יעל גרמן מ"יש עתיד" וחבר הכנסת אמיר אוחנה מ"הליכוד" התכנסו הבוקר (ב') באולפן "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין.

"יש דיבורים על איחוד, אבל עד הדקה האחרונה לא יהיה אפשר לדעת", הודתה גרמן. "הגשנו מספר שאלות הבהרה לגנץ. אנחנו דורשים תשובות מובהרות ובהירות. אנחנו רוצים לדעת מה העמדה שלו לגבי חוק הגיוס, לימודי הליבה, חוק הלאום וישיבה עם נתניהו היה ויגישו נגדו כתב אישום". לטענת גרמן, השאלה מי יעמוד בראש הרשימה - לפיד או גנץ - לא היא שעומדת במרכז השיחות בין השניים. "זה לא הסיפור. הם יסגרו את זה ביניהם". יחימוביץ' סברה שהאיחוד מיותר: "האיחוד הזה לא עושה את הדבר היחיד שדרוש כדי לנצח את הבחירות - להביא קולות מהימין".

יחימוביץ' פתחה במתקפה נגד מפלגת "חוסן לישראל", שאף סירבה לשלוח נציג לפאנל. "המפלגה של גנץ מטושטשת, מעורפלת ומורכבת מאנשים שהודבקו יחד באופן לא טבעי", אמרה יחימוביץ'. "ברגע שהם פותחים את הפה אתה שומע מגוון סתירות. זו גם המפלגה היחידה ששולחת יח"צנים להתראיין, אולי שישימו גם יח"צנים במקום פוליטיקאים. המפלגה הזו שותה מנדטים ממפלגות אידאולוגיות ברורות וחדות כמו המפלגה שלי".

אוחנה הסכים עם יחימוביץ'. "גנץ הוא יותר לפיד מלפיד: להגיד הכל אבל לא לומר כלום. לפיד הוא אלוף הזגזוגים. אין עמדות ברורות", אמר. "הייתי רוצה שעל השולחן יונחו עמדות בהירות וברורות". גרמן קטעה אותו. "לפיד לא מזגזג. המפלגה שלנו הכי עקבית שיש. במשך שש שנים אנחנו מציגים את אותם העקרונות בדיוק. אנחנו חורשים את הארץ, יש לנו נבחרת טובה. 30% מהבוחרים מתלבטים ואותם אנחנו רוצים לשכנע".

יחימוביץ' התייחסה לראשונה להצטרפותו של אבי ניסנקורן, יריבה הפוליטי, לרשימת "חוסן לישראל". "המהלך הזה זועק לשמיים. הרי לפני שנתיים כשהתמודדתי לראשות ההסתדרות, ניסנקורן האשים אותי שאני מחפשת ג'וב. ועכשיו אנחנו רואים את חיפוש הג'וב הכל כך ציני שלו", תקפה. "עוד בשבוע שעבר הוא פעל נגדי בכל הכוח כדי שלא אהיה בראש רשימת העבודה. הוא הפעיל את כל המנגנונים ההסתדרותיים שלו, בעוד שהוא כבר יודע שהוא הולך לשבת אצל גנץ. יש סתירה בין ההצטרפות שלו לבין הקפיטליסטים הגמורים שיושבים שם".

באשר להתחזקות מפלגת העבודה בסקר שפורסם אמש במהדורה המרכזית, אמרה יחימוביץ': "אנחנו מזנקים ונחלצים מהמשבר בזכות נבחרת מפוארת. אני לא רוקדת ברחובות, אבל כן חושבת ששינינו כאן מגמה בצורה דרמטית. אני רוצה עימות אמיתי בין העבודה והליכוד, שתי מפלגות אידאולוגיות משני צידי המתרס, מפלגות עם עבר, הווה ועתיד, עם מערכת ערכים מוצקה, לא כמו מפלגות מטושטשות שמנסות למצוא חן בעיני כולם", סיכמה.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12