ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, פתח הבוקר במתקפה חריפה על בנימין נתניהו בעקבות הראיון שלו אמש לקרן מרציאנו ועמית סגל.

"צפיתי בראיון ואני מוכרח לומר שמעולם לא ראיתי ראש ממשלה ישראלי בעמדה עלובה כל כך, שפלה כל כך ומעליבה כל כך למדינה שהוא עומד בראשה", אמר אולמרט והתייחס להחלטתו של נתניהו למדר את שר הביטחון והרמטכ"ל בעניין מכירת הצוללות למצרים: "הייתי ראש ממשלה, גם אני עסקתי בקניית צוללות מגרמניה ואין שום דבר, אבל שום דבר שהוא רגיש בנושא הזה ששר הביטחון והרמטכ"ל לא יכולים לדעת ממנו. זה שקר שרק מעיד על עומק המעורבות הפלילית שלו בדבר הזה שהוא מנסה להסתיר. זה חייב להיחקר".

אולמרט טען שהראיון שהעניק נתניהו מעיד על היסטריה מצידו. "ראש הממשלה רץ לאולפן ביוזמתו, בפאניקה, בהיסטריה ובאיבוד עשתונות, אותו איש שלא היה מוכן לתת ראיון באולפן במשך שנים. הוא עשה את זה כי הוא יודע בדיוק מה האמת מאחורי העניין הזה. לשבת באולפן ולהגיד שיש סודות כמוסים ורגישים שפקידים ויועצים יכולים לדעת אותם, אבל שר הביטחון והרמטכ"ל לא? אין דבר כזה. אני אומר כאן בצורה הכי ברורה והכי ישירה לנתניהו: אתה אתמול המצאת את השקר השפל הזה, את הכזב חסר השחר הזה, כדי לנסות להציל את עצמך בעת שאתה שוקע בתוך ביצת השחיתות והשקרים שלך שמקורביך מעורבים בה".

ראש הממשלה אומר שסיפור המניות זה ספין, שהוא מכר את המניות עשרה חודשים לפני שנמכרה הצוללת הראשונה.
"ראש הממשלה משקר גם פה שקר מביש. בשעה שהוא מכר את מניותיו בנובמבר, זה היה לאחר שהממשלה כבר קיבלה החלטה על רכישת הצוללת השישית, זה היה בזמן שהתנהל משא ומתן אינטנסיבי בינינו לבין הגרמנים. זה נכון שההסכם נחתם שנה וחצי מאוחר יותר, המשא ומתן נתקע מתישהו בסוף 2010, ראשית 2011, אבל בעת שהוא מכר את המניות היה משא ומתן. הוא משקר גם בעניין הזה".

אתה רואה את הסקרים, למרות כתבי החשדות בתיקים 1000, 2000 ו-4000 נתניהו עדיין מנצח.
"ביבי יפסיד בבחירות. השקר וההטעייה לא יחזיקו מעמד. עכשיו זה לא מתנות, תכשיטים או בקבוקי פלסטיק, פה זה נוגע לקיום שלנו, של ילדינו, אלו הנושאים האסטרטגיים החשובים ביותר לקיומה של מדינת ישראל. את העניינים האלה אף אחד לא לוקח בקלות ראש, גם לא אנשים רבים שתומכים אולי בתפיסת העולם של נתניהו. הם לא ישלימו בשום פנים ואופן עם הונאה משפילה כל כך שנגועה בקבלה של מיליוני שקלים לכיסו. תחשוב על זה רגע: ראש ממשלה שצריך לנהל את העניינים הרגישים ביותר של המדינה, יש לו זמן לבדוק את תיק המניות שלו? ב-2010 כשהוא מכר את המניות הוא היה ראש ממשלה. כשאתה וחבריך חשבתם שהוא עסוק רק בניהול ענייני המדינה, הוא בעצם ניהל את תיק ההשקעות שלו".

מהליכוד נמסר בתגובה: "מי שמאשימים את ראש הממשלה נתניהו שהקדיש את חייו למען ביטחון ישראל בבגידה במדינה ירדו מהפסים. זאת הסתה מטורפת, ראש הממשלה עידכן את כל מי שצריך בעניין הצוללות המצריות והיועמ"ש כבר קבע שהחלטותיו בעניין היו מקצועיות ורק מתוך דאגה ואחריות לביטחון המדינה".