השלכות מגפת הקורונה על אזרחי ישראל הן לא רק בריאותיות אלא, ואולי בעיקר, כלכליות. יותר ממיליון מובטלים חדשים נרשמו בשבועות האחרונים בלשכת התעסוקה, עסקים רבים נאלצו לסגור את שעריהם בעקבות ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות ולא מעט משוכרי הדירות הצעירים מתקשים לשלם את שכר הדירה.

עם זאת, דווקא בתקופה הלא פשוטה הזו, נחשפים יותר ויותר מקרים מרגשים של ערבות הדדית. בעלים של מספר דירות בתל אביב הפתיע את דייריו ערב החג עם בשורה שגרמה להם להתרגשות עצומה. "עקב המצב של הקורונה, מאוד מאכזב אותי המצב הכללי ומצבכם הפרטי", כתב הבעלים לדיירים, "ברצוני לעזור לכם ב-1,000 שקלים במזומן. מחר אגיע אליכם ואתן לכל דייר. אמן שנעבור את זה יחד עם בריאות שלמה".

בעל הדירה חילק לדיירים אלפי שקלים במזומן (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
המסרון ששלח בעל הדירה לדיירים | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

לירון שלומי ששוכרת מבעל הנכס דירה בשכונת פלורנטין, סיפרה ב"חדשות הבוקר" על הרגע שקראה את ההודעה המרגשת. "לא ציפיתי לזה בשום דרך שהיא. הוא בן אדם מדהים, אבל לא היה לי מושג שהוא הולך לעשות דבר כזה", הודתה שלומי, "יש לו לב ענק והוא כל הזמן מוכיח את זה, אבל זה מטורף. באותו רגע הייתי בשוק, לקח לי שעה להתאפס על עצמי ולענות לו".

איך הרגשת באותם רגעים?
"מה שמטורף זה שבדיוק בתחילת פברואר החלטתי לצאת לדרך עצמאית אחרי ארבע וחצי שנים בסטארטאפ. התקשרתי לאמא שלי ואמרתי לה, 'אני לא יודעת מה לעשות, אני לא יכולה לקחת את הכסף'. בהתחלה לא רציתי לקחת את זה, אבל אז אמרתי, כן, אקח את הכסף אבל אעביר את זה גם, אעשה עם זה משהו טוב".