37 שנים חלפו מאז שסערה המדינה בעקבות מציאת גופתה של נאוה אלימלך בת ה-12. הרצח לא פוענח מעולם, על אף המשאבים הרבים שהשקיעה המשטרה בחקירת הרצח.

ההתפתחות בחקירה שהותרה אתמול לפרסום החזירה את ניצב משנה בדימוס, יצחק גטניו, מצוות החקירה ומוקה קריגר, החוקר הפרטי ששכרה בזמנו משפחת אלימלך, לימים בהם חיפשו כל בדל של מידע כדי לעלות על עקבות הרוצח.

"התיק הזה מהדהד כתיק הקשה ביותר שהיה לי אי פעם", מתוודה גטניו, "הייתי חוקר צעיר ביחידה המרכזית, רק בן 24, בתחילת דרכי. זה היה תיק רצח מזעזע, ראיתי את חלקי הגופה והייתי ממש בהלם. כל המדינה הזדעזעה. באותם ימים הקימו את הצוות הכי גדול של משטרת ישראל, עשרות חוקרים הגיעו לתחנת בת ים לשנה כדי לחקור את הפרשה. מפקד המחוז מינה את הקצינים הטובים ביותר של המשטרה לנהל את החקירה".

לאורך השנים הייתה לך תחושה מי הרוצח האמיתי, גם מבלי שיכולת להוכיח את זה משפטית?
"בתחילת הדרך חשבנו שמדובר בעבריין מין פסיכופת. אני התעסקתי בעיקר בעברייני מין באותה העת, ועצרנו גם עבריין מין, בחור שגר בקרבת מקום. הוא הודה בשלושה מעשים מגונים אבל לא הודה ברצח עצמו. לאחר מכן הייתי בצוות שניהל חקירה בכיוון פח"ע, גם זה השתבש, זאת אומרת לא הבאנו ראיות בשני המקרים".

מה אתה יכול לספר על אותו עבריין מין שעצרתם?
"הוא לא הודה, אם כי היה חשד חזק מאוד כלפיו. הוא היה מלח, עבד בעברו בים, והיו כמה פח"מים, פרטי חקירה מוכמנים, שהיו יכולים להיות מקושרים אליו. אבל לא הוכח שהוא ביצע את הרצח".

מכיוון שהמשטרה התקשתה לפענח את הרצח, שכרה המשפחה את שירותיו של החוקר הפרטי קריגר. "אני הלכתי לכיוון של החברה שלה, טלי, שבאותו היום לפי מיטב ידיעתנו היא הלכה אליה. הן היו חברות טובות, גם הכיוון שלנו היה קצת בכיוון של פדופיליה. כנראה שזה משהו שהשתבש. טלי הייתה באותה העת על פי המידע המודיעיני שהיה לנו, 'נערה חופשיה', והיא הביאה את החברה שלה היפה וכנראה שניסו להתעסק איתה והיא סירבה, וזה התגלגל לאן שהתגלגל".

התיאוריה הזו הופרכה והוכחשה.
"ההערכה שלנו שטלי הפנימה את הדברים האלה או הדחיקה אותם. מתוך שיחה עם קציני משטרה ביחידה המרכזית וביחב"ל שהייתה מעורבת אז, הבנו שהפתרון לדבר הזה הוא היפנוזה, היפנוזה חוקית על ידי פרופסור קליין. ופה היה הפספוס המשטרתי".

נעצרו לאורך השנים כמה חשודים בפרשה.
"היו מספר אנשים שנעצרו. הייתה הגרושה שניסתה לנצל את העניין האישי שלה ולהפליל את בעלה, שזה לא צלח. היה גם מקרה אחר של פדופיל, אני זוכר שזה היה מקרה חסוי שחפרו מתחת לגשרון בפארק ברמת גן. אחד העבריינים אמר שהוא הטמין את זה שם. דיסאינפורמציה שהמשטרה בדקה וללא תוצאות".

אתה מעריך שהתיק לקראת פיצוח?
"אני מקווה שתהיה פריצת דרך. המשטרה עושה פישינג, מנסה לקחת את המאגר מידע, את הטכנולוגיה החדשה ובמידה והרוצח נמצא במאגר הזה, יקח כמה ימים עד שיעלו עליו. אופטימיות זהירה".