אחרי הפרויקט שעסק במערכת החינוך במסגרתו פגשו אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מנהלים, מורים ותלמידים ועוררו את השיח בנושא שכר המורים ומעמדם, השניים יוצאים לבדוק מה קורה באמת במשטרת ישראל בסדרת כתבות חדשה.

בתוכניתם "אופירה וברקוביץ'" אופירה וברקו ייצאו מחר (שישי) מהאולפן, יבקרו במוקד 100 ויחוו על בשרם את שיחות החירום, יסעו בניידת של משטרת התנועה ויפגשו שוטרים, ביניהם גם את מי שעומד בראש הארגון: המפכ"ל קובי שבתאי.

"חשוב מאוד שהציבור ייראה מה קורה באמת במשטרת ישראל, את המצוקות ומה הם יכולים לתרום לנו, הציבור", אמר ברקו הבוקר לנסלי ברדה, "משטרת ישראל וביטחון הפנים בכלל זה הדבר הכי חשוב שאנחנו רוצים להתעסק בו כרגע, בגלל זה באנו למשטרה".

"מערכת החינוך מאוד חשובה לנו ולכן לקחנו בזה חלק מכל הלב, עד הסוף - והנה נפתחה שנת הלימודים והמורים קיבלו העלאה בשכר", הוסיפה אופירה, "עכשיו אנחנו יוצאים לשטח כדי שהציבור יראה את המשטרה בעין אחרת. בזמן שאנחנו ישנים לרוחב, השוטרים עובדים 24-7. צריך לתת את הכבוד ולהגיד תודה למי ששומרים עלינו".

מה גיליתם כשפגשתם את השוטרים בביקור שלכם?
אופירה: "היינו בניידת משטרת התנועה והיה מאוד מעניין. אנחנו נמצאים כרגע במוקד החירום של 100, כל אירוע חריג מגיע לכאן ומנוהל ביד רמה על ידי נשים. ברקוביץ' אמר בפה מלא שאין לו בעיה שנשים ינהלו את העולם. ראינו משהו אחר. חבר'ה שעובדים מכל הלב, מענה מהיר. אנחנו בידיים טובות. התלונה המרכזית מהם היא חוסר הערכה. הגיע הזמן ששוטרי מדינת ישראל יקבלו שכר יותר גבוה".

יש תלונות מאזרחים רבים על חוסר מענה, חוסר זמינות.
ברקו: "אין דבר כזה חוסר מענה, עשינו גם ניסיון בחי וראינו כמה מהר המוקד ענה. אמרו לנו במוקד שהם עונים עד שלוש שניות, אבל ענו אחרי שנייה אחת. אין דבר כזה לא לענות. ברור שיש טעויות אנוש, פעם במיליון קריאות קריאה אחת לא נענית, זה יכול לקרות. פגשנו במשטרה צוות מיומן ומקצועי שנותן את כל כולו, אבל כמו בכל דבר בחיים אין מושלם והם צריכים את עזרת המדינה בתקציבים ובהרבה מאוד דברים. מקווה שמה שאנחנו עושים פה ייתן להם כוח להמשיך וייראה גם את הצד שלהם. צריכים לעזור למשטרה לעזור לנו".

מה הדבר הכי חשוב שלמדתם על המשטרה ולא ידעתם?
אופירה: "למדתי שמאחורי המדים שנראים מאוד קשוחים, יש בני אדם בסוף. בין אם אבא למשפחה, אמא למשפחה, אחות. צריכים להבין שהם לא באים לעשות לנו משהו רע. אם לא תהיה משטרה בדרכים, אם לא תהיה תגבורת, אם לא יהיו להם משכורות, תקציבים ותנאים - חס וחלילה נהפוך להיות טקסס. יפה שעה אחת קודם".
ברקו: "המשטרה צריכה תקציבים, זה דבר מאוד חשוב לביטחון הפנים שלנו. כולנו מרגישים ברחוב שמשהו רופף. אם לא ייתנו תקציבים למשטרה, המצב פה לא יהיה טוב".