נהג המונית יעקב שלום נסע השבוע ברעננה כשלפתע זיהה מרדף משטרתי רגלי שמתנהל אחרי חשוד. מבלי לחשוב פעמיים הוא החליט לסייע, קרא לאחת השוטרות להיכנס למונית וביחד פתחו השניים במרדף אינטנסיבי אחרי החשוד.

"ראיתי שוטר רץ בצורה מטורפת, לא הבנתי מה קרה. חשבתי שזאת פעילות פח"ע", תיאר שלום ב"חדשות הבוקר", "נסעתי אחריו וראיתי עוד שתי שוטרות רצות ומחפשות מישהו. נעצרתי ליד אחת השוטרות וצעקתי לה, 'תעלי מהר לאוטו'. היא עלתה ושנינו הבנו מיד מה הולך לקרות. התחלנו במרדף".

ליאת זילברמן, פקחית מהשיטור העירוני ברעננה, עידכנה את שלום אחרי מי מחפשים ובאיזה כיוון צריך לנסוע: "היא אמרה שמחפשים אחר בחור עם כובע קסקט. המשכנו קדימה עד שראיתי את החשוד רץ. אמרתי לה, 'הנה הבחור שלך'. איגפנו אותו, היא עצרה אותו ונשארתי איתה עד שהגיעה הניידת".

נהג מונית נקלע למרדף משטרתי אחרי עבריין אקסטרה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"ראיתי שוטר רץ בצורה מטורפת, לא הבנתי מה קרה". תיעוד מהמרדף | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

לרגע לא חששת שהאירוע יהפוך לאלים?
"ממש לא פחדתי. כשראיתי את השוטר רץ ידעתי שאם צריך, אחפש את החשוד לבד. זה היה בסוף משמרת העבודה, לא התכוונתי ללכת הביתה אלא להישאר ולחפש אחריו".

זילברמן פגשה את שלום לראשונה מאז האירוע מחוץ לאולפן "חדשות הבוקר". "יעקב מדהים, הלוואי שכולם היו ככה", אמרה זילברמן, "זה היה מאוד מרגש, לא הבנתי מאיפה זה בא. עליתי למונית מבלי שהספקתי לחשוב אפילו, אבל יעקב התנהג כמו שותף לכל דבר ועשה את הדברים כמו שצריך. גם אחרי שביצעתי השתלטות על החשוד, הוא עמד ושאל אותי אם אני צריכה עזרה. כולנו בשיטור רעננה מכירים לו תודה".