תקרית מביכה לצה"ל ולנציגות הישראלית באחת ממדינות אירופה התרחשה בשבוע שעבר, ממש באמצע היום. נספח צה"ל באותה מדינה, שאת שמה לא ניתן לחשוף בשלב זה, זומן לפגישה במלון מקומי. לאחר שירד מהרכב  שלו השאיר הנהג את הרכב מונע ויצא ממנו יחד עם המאבטח של הנספח הצבאי.

ב"חדשות הבוקר" הציג יוסי יהושע, הפרשן הצבאי של "ידיעות אחרונות" את התיעוד ממצלמות האבטחה של אותו הרחוב. בסרטון נראים הנהג והמאבטח של הנספח הישראלי עומדים מחוץ לרכב ומשוחחים ביניהם, כשלפתע מגיע עובר אורח עם ידיים בכיסים. אותו אדם הבחין ברכב המונע ובשניים שאיבדו לרגע קשר עין עם המתרחש, ונמלט מהמקום עם הרכב.

ברכב הגנוב היו ככל הנראה חומרים סודיים, יחד עם ציוד אישי של נספח צה"ל. כעבור שעה נוטרל הרכב מרחוק בעזרים טכנולוגיים, ובהמשך הוא אותר באחת השכונות בעיר, המזוהה כשכונה מוסלמית. חלק מהחומר שהיה ברכב לא אותר עד עכשיו. בשגרירות הישראלית פתחו בחקירת האירוע ולא מן הנמנע שינקטו צעדים כנגד בעלי התפקידים המעורבים. עוד הוסיף יוסי יהושע כי רק לפני שבועיים אירע מקרה דומה כאן בארץ, כשרכבו של מפקד חטיבת הקומנדו של צה"ל נפרץ ונגנב ממנו חומר מסווג שהקצין שכח בתוכו.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12