מדינת ישראל הולכת לעבר פתיחה משמעותית נוספת במשק שתכלול הפעם גם את בתי הקפה והמסעדות, גני האירועים, נמל התעופה בן גוריון ושובם של תלמידי כיתות ז' עד י' לבתי הספר. על אף שמיליונים כבר התחסנו ומספר החולים קשה נמצא בירידה בתקופה האחרונה, ד"ר מיכאל הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם, עדיין מודאג.

"תהליך החיסונים מרשים מאוד וזה אמצעי הגנה טוב, אבל עדיין יש את המכחישים", הסביר ד"ר הלברטל ב"חדשות הבוקר", "רוב האנשים שמתאשפזים היום בבתי החולים אלה המכחישים. לא מבין את הטיפשות הזאת".

"ברמב"ם יש 37 חולים מאושפזים, תשעה מהם מונשמים ושלושה על אקמו", פירט מנהל רמב"ם, "הגיל הממוצע של שלושת החולים שעל האקמו הוא 46. בגלל החיסונים, הרבה מהתחלואה היא אנשים מאוד צעירים, בריאים לחלוטין. הם חושבים שהם חזקים ומכחישים".

כמה מאנשי הצוות שלך מסרבים להתחסן?
"רוב בתי החולים נמצאים באחוזי חיסון של למעלה מ-90%. בין 5,500 עובדי בית החולים יהיו גם כאלה שייסרבו להתחסן, כמו בכלל האוכלוסייה. אנחנו עובדים על זה ברמה הפרטנית מולם. אתמול נערך דיון עם מנכ"ל משרד הבריאות בו השתתפו מנהלי בתי החולים. הנושא הזה עלה וביקשנו מהמנכ"ל לשנות את הנוהל שלפיו אנשים שלא מחוסנים לא יוכלו לטפל. אני לא מוצא שום סיבה לזה".

עד כמה אתה מוטרד מפתיחת המשק ביום ראשון?
"אם הפתיחה תיעשה בצורה נשלטת ואנשים יבינו את זה, זה פחות מטריד. אני עדיין מוטרד ממה שקרה בפורים, זה גם מה שמטריד את כל המערכת. פורים היה מאוד בעייתי ואם נראה בשבוע הבא עלייה זה יהיה מאוד עצוב".

מתי יהיה אפשר להתחיל לחסן גם ילדים?
"התהליך עדיין נמשך, אבל ברגע שהבדיקות שמתבצעות בצורה מאוד מדעית ומקצועית יגידו שהחיסנים האלה בטוחים לגילאים הצעירים, ללא ספק אחסן את הנכדים שלי ואת כל הסביבה. צריכים לראות מה קרה עם הנשים בהריון. לפני עשרה ימים היו 50 נשים בהריון במצב קשה וקריטי במדינת ישראל. כרגע, בגלל שכבר מחסנים נשים בהריון, לאט לאט המספר הזה נבלם. הסיכון הוא מאוד נמוך לעומת הרווח".

באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות בהם תוכלו להתחסן נגד קורונה: