המתיחות הביטחונית בגזרות השונות נמשכת: שלשום בגבול הצפון, חוליית צלפים של חיזבאללה ביצעה ירי צליפה לעבר חיילי צה"ל. האירוע הסתיים ללא נפגעים, אך מדובר בניסיון השלישי של ארגון הטרור לפגוע בחיילים בעת האחרונה. בעקבות הירי בוצעה תקיפה על אדמת לבנון לראשונה מזה שש שנים, במהלכה נפגעו עמדות תצפית של חיזבאללה.

בדרום, שיגור בלוני התבערה לעוטף עזה נמשך. אתמול (רביעי) פרצו עשרות שריפות כשבלונים ומטעני נפץ נחתו בשטחים חקלאיים וגם בתוך יישובים. בלון אחד התפוצץ בחצר מפעל בנתיבות, זמן קצר אחרי שיותר מ-50 עובדים סיימו את עבודתם במקום. אחת השריפות פרצה בסמוך לפסי רכבת בנגב המערבי בזמן שרכבת חלפה במקום.

בפתח תקווה נרצח הרב שי אוחיון בפיגוע דקירה אחרי שמחבל מכפר הסמוך לשכם דקר אותו פעמים רבות. אזרחים פתחו במרדף רגלי אחרי המחבל שנמלט לאחד המוסכים בצומת סגולה. שוטרים ואזרחים השתלטו על המחבל והוא נעצר כשעל גופו נמצאה סכין.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון מסיעת כחול לבן, התייחס להתחממות בגזרות השונות. "צריך להסתכל על המציאות הביטחונית הישראלית בעיניים פקוחות", אמר ביטון ב"חדשות הבוקר", "עברנו תקופה שקטה בחזיתות השונות וכעת כל חזית מרימה ראש ועלולה להחמיר. צה"ל חייב להיערך ואנחנו עושים את כל הפעולות הנדרשות. בצפון ראינו מתיחות שנמשכת ובדרום ראינו הרמת ראש של הטרור עם בלוני תבערה ונפץ. קבענו כלל שעל כל בלון נפציץ בעזה ונפגע בתשתיות החמאס והג'יהאד, עד שיחזור השקט לעוטף עזה".

במהלך קמפיין הבחירות כחול לבן הבטיחה שהיא לא תבליג על שיגור הבלונים מעזה, אבל אתם תוקפים מטרות ריקות ברצועה ולא שיניתם את מאזן הכוחות.
"זה לחלוטין לא מדוייק. בלוני נפץ ותבערה הם טרור, זה פוגע בשגרת החיים, בתשתיות שלנו ובביטחון האזרחים. לכן, צה"ל ביצע על כל אותם 14 ימי טרור של בלונים לפחות 13 תקיפות, דהיינו על כל בלון יש פגיעה בתשתיות בעזה. המטרות שלנו מגוונות ופוגעות ישירות בתשתיות של החמאס והג'יהאד, בהתעצמות שלהם ובעמדות הצבאיות. הדבר הזה יימשך עד שנביא שקט וביטחון לאזרחים בעוטף עזה".

איום הבחירות הוסר לפחות עד דצמבר, אבל הציבור שואל את עצמו האם הממשלה הזאת מסוגלת לתפקד בכלל לטובת האזרחים.
"רק בזכות הכניסה של כחול לבן לממשלה, הממשלה הביאה התחייבות שנה קדימה לדמי אבטלה לאנשים שאיבדו את עבודתם והתחייבות שנה קדימה למענקים לעסקים. בזכות השותפות קמה מפקדת הקורונה ומתקיימת עבודה נכונה בין משרד הבריאות לצה"ל. נצא לניסויים בבני אדם עם חיסון שמערכת הביטחון פיתחה מיד אחרי החגים. הממשלה יכולה לקבל החלטות טובות וצריך להמשיך כך, האתגר שבפנינו הוא פתיחת שנת הלימודים. צריך לעשות את זה בטוח, רגוע ומסודר ולהמשיך לעבוד ביחד".