בימים האחרונים דווח על פריצת דרך מסתמנת במגעים שבין ארצות הברית לאיראן על חזרה להסכם הגרעין. לפי גורמים אמריקאיים, "אם איראן תראה רצינות, עסקה גרעינית אפשרית בתוך ימים", כשלפי טיוטת ההסכם החדש שני הצדדים יחזרו בהדרגה להסכם מ-2015, כשאיראן תחזור למגבלות הליבה הגרעיניות מההסכם המקורי והסנקציות יוסרו.

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, התייחס לכך בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר": "ברגע שיהיה הסכם, ישראל תהיה מוגבלת מאוד ביכולת הפעולה שלה נגד איראן. כל זמן שההסכם בתוקף, פעולות מקיפות ואפילו קטנות יותר ייתקלו בהרמת גבה לפעמים או ברמזים מתחת לשולחן. ישראל חייבת לנסות לפעול ככל יכולתה כדי להרחיק את איראן מהגרעין, אבל האפשרויות האלה נהיות ויותר ויותר מוגבלות".

"יכול להיות שבחסות ההסכם הזה איראן תתקרב עד כדי חוט השערה למצב של מדינת סף גרעינית", המשיך ברק, "ברגע שהיא מדינת סף גרעינית, אין אפשרות להחזיר אותה אחורה. מה שמאפיין מדינת סף גרעינית, זה שאיראן ואיראן לבדה תחליט מתי היא חושפת את היותה בעלת יכולת גרעינית. זה שינוי מצב עמוק, אבל לא אלמן ישראל. ישראל נערכת כבר עשרות שנים, בהשקעות עתק, למצב שיכול להיות שאיראן תהיה גרעינית. אין מה לפחד, לזלזל או להיבהל מזה, אף אחד לא הולך לזרוק עלינו פצצת אטום. האיראנים, כמו הצפון קוריאנים, לא מטומטמים. אף אחד לא רוצה לחזור לתקופת האבן. האיראנים הם קנאים וקיצוניים, אבל עושים זאת קודם כל בשביל להגן על המשטר שלהם ועל חופש הפעולה שלהם".

"עוד לא ראינו את ההסכם, אבל כמו שהוא מסתמן - הוא הושג בתנאי נחיתות. תנאי הנחיתות האלה הם תוצאה של מה שקרה בתקופת טראמפ והתגובה של נתניהו, שהיה מגדולי הדוחפים שלו לשם. השגיאה הגדולה הייתה ב-2015 כשלא ניצלנו את ההסכם הראשון בשביל להתארגן עם ארצות הברית, ובפעם השנייה ב-2018 כשיצאנו מזה. ההסכם היום הוא מעמדת חולשה של ארצות הברית ותוצאת המחדלים ההם. בנט לא יכול להשפיע על זה הרבה".