המלחמה באירופה: הצבא הרוסי ממשיך בניסיונותיו לכבוש את קייב, כשהלילה פיצוצים עזים החרידו את שמי הבירה. אתמול, טיל רוסי פגע בבניין רב-קומות בעיר וזרע הרס רב. נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, הצהיר כי "נילחם עד שנשחרר את המדינה. הנחישות של העם האוקראיני שיבשה את התוכניות של רוסיה לכיבוש אוקראינה".

ולדיסלב רויטברג, היועץ המיוחד של נשיא אוקראינה, סיפר הבוקר (ראשון) בשיחה עם ניב רסקין כי 4,000 חיילים רוסים נהרגו עד כה על אדמת אוקראינה. "הנשיא בקייב - לא נצא מפה. הרוסים לא ממש מצליחים לכבוש את קייב, הם כבר הוציאו את כל השפנים מכל הכובעים. יש להם למעלה מ-4,000 הרוגים. הגופות שוכבות על אדמת אוקראינה. אתמול הצלב האדום הוציא את הגופות כדי להחזיר לאמהות. כואב הלב לראות שמדינה שולחת חיילים למות כאן".

עם זאת, רויטברג הביע פסימיות באשר לאפשרות כי רוסיה תיסוג מכוונותיה לכבוש את אוקראינה: "מבחינתנו זאת שואה 2. הרוסים לא יוותרו. הם יורים טילים בליסטיים כל הלילה, העיר חרקוב רעדה היום במשך שעות. הם פגעו בתשתיות, תחנות דלק, בתים פרטיים. היה לילה קשה מאוד, יש קרבות עזים בכל המדינה. הם פוגעים באזרחים. שני צוותי אמבולנס היו בדרכים להציל חיים, אבל לא הצליחו להציל את עצמם. הם פוגעים מהמטוסים באמבולנסים. יש כמות ענקית של פצועים והרוגים משני הצדדים".

בית בקייב אחרי הפגזה מהאוויר (צילום: אנטון גרשנקו)
בניין בקייב שהופצץ מהאוויר | צילום: אנטון גרשנקו

עד כמה התאכזבתם מתגובת המערב? מדברים על סנקציות, אבל לא מעבר.
"המדינות הדמוקרטיות הנורמטיביות הגיבו בצורה הכי חריפה שאפשר, בסנקציות. תודה לבוריס ג'ונסון ולכל השכנים שלנו בגבולות שנותנים את הכל בשבילנו. אנחנו מודים למערב ולביידן על הסנקציות וגם למדינת ישראל ולאזרחי ישראל שיצאו לרחובות. אנחנו רואים את כל מי שיוצא לרחובות ועוקבים אחרי התמיכה בעולם".