נגה בת ה-12 קיבלה את סקארה, הכלבה שלה, לפני חמש שנים כשהייתה גורה. מאז, הפכה הכלבה לבת בית. בשבוע שעבר, אותו אדם שמכר את הכלבה למשפחה, תועד חוטף אותה מחצר הבית ועכשיו הוא דורש כופר של רבע מיליון שקלים כדי להחזיר אותה למשפחתה.

"עברנו לאזור מיתר לפני חמש שנים וחשבנו שבאזור הזה צריך כלב. קנינו את סקארה כשהיא הייתה גורה בת חודשיים. "סיפרה מירי, דודתה של נגה. "לפני חודשיים הוא התחיל לשלוח הודעות – 'אני רוצה את הכלבה, אני רוצה גורים'. כשאמרנו שאנחנו לא מעוניינים, החלה מסכת הייסורים שלנו".


כשאתם לא עושים את מה שהוא רוצה מה קורה בעצם?
"הוא התקשר לאחי שרשום כבעל הכלב ואמר לו 'בוא נדבר' ובשעה 05:40 הכלבה כבר לא הייתה פה", סיפרה מירי בדמעות. "סקארה היא לא כלבה שבורחת אלא כלבת בית. היא כלבה כל כך טובה".

הכלבה נחטפה מחצר הבית על ידי הבעלים הקודם שלה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
סקארה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

"כשראינו היא לא נמצאת,התקשרנו לביטחון והם הפנו אותנו למשטרה להגיש תלונה אבל לפני שהגשנו תלונה הלכנו לשכנים שלנו ואצלם ראינו את התיעוד שלו רץ עם הכלבה וגונב אותה. הוא דיבר עם אחיין שלי בטלפון ואמר לו 'בחמש שנים יכולתי להרוויח על המלטה 80 אלף שקל, אני רוצה 240 אלף שקל'. מאיפה נביא לו את הסכום הזה? זו כלבה שלנו, של נגה".

"ראינו את הכלבה בתמונה שהוא שלח לנו, הוא אמר 'תראו כמה היא עצובה, היא לא אוכלת – תשלחו לי את האוכל שהיא רגילה אליו'. הגשנו תלונה, השופטת שחררה אותו כי הוא אמר שהכלבה שלו. גם אמא שלו אומרת לי 'תשלמי לו, הוא יחזיר לכם, הוא ילד טוב'".

מירי סיפרה כי בשלב זה, לא הגישו תלונה על סחיטה. "חשבתי שאם לא אגיש תלונה על סחיטה אולי הוא ירחם עלינו, אנחנו חולים ולא מתפקדים – אין לי מוגש איך נעבור את החג. הוא שאל אתמול מה אני מציעה ואמרתי לו 'תכתוב סכום ואני אגיד לך אם נעמוד בו והוא כתב לי 'חבל, הכלבה ממש עצובה'".

הכלבה נחטפה מחצר הבית על ידי הבעלים הקודם שלה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
התכתבות בין אמו של החוטף למשפחה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

"זו סחיטה נפשית וכלכלית, זו כלבה שלנו, למה אתה גורם לעוול כזה? המשטרה אפילו לא עוקבת אחריו. כתבנו לעמותות ואנשים שעוזרים ואין מענה מאף אחד. למי נפנה? הוא מחזיק אותנו עם לולאה בצוואר. אנחנו פוחדים שהוא יגרום לה למשהו שלא תהיה ממנו דרך חזרה, שהוא יעלים אותה. אני רוצה שהיא תחזור, היא נורא סובלת".

נגה סיפרה על הגעגועים לכלבה: "אני מתגעגעת אליה, היא חסרה פה. אני מאוד מפחדת שהוא יעשה לה משהו, היא כל הזמן ישנה איתי ואנחנו משחקות כל יום".

תגובת משטרת ישראל: "בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה, נפתחה חקירה והחשוד במעשה נעצר לחקירה. עם סיומה, החשוד שוחרר והחקירה בעניינו נמשכת במטרה להגיע לחקר האמת".