ח"כ עודד פורר טוען הבוקר שגורמים מהליכוד פנו אליו ואל חברי מפלגתו ישראל ביתנו, בהצעה להקים ממשלה שבראשה יעמוד חבר כנסת אחר מהליכוד ולא בנימין נתניהו.

"קיבלנו הצעות מתוך הליכוד לפרק את נתניהו, לא להמליץ עליו וכן להוביל למהלך אחר בתוך הליכוד", סיפר פורר ב"חדשות הבוקר".

"היו הצעות מתוך הליכוד וגם מחוץ לליכוד, לתת לנו הרים וגבעות כדי שנלך לתהליך אחר, לממשלה אחרת. אנחנו עמדנו על זה שתהיה ממשלה בראשות נתניהו, עמדנו על כך שלא נמליץ על מישהו אחר".

יואב קיש מהליכוד הכחיש את הדברים. "אלה שקרים. הטעו אותך עודד, כולל ראש המפלגה ששיקר לך. כל הדברים שאתה אומר זה שטויות. הליכוד כולו מאחורי נתניהו", טען קיש. "אביגדור ליברמן רוצה להיות ראש ממשלה וזו הסיבה שהלכנו לבחירות. יש בן אדם אחד שאמר לפני הבחירות שהוא תומך בנתניהו ואחרי הבחירות אומר, אני רוצה להיות ראש ממשלה".

חבר הכנסת קיש, צחי הנגבי אמר אתמול שבליכוד רוצים ממשלת אחדות. אתה תומך בזה?
"אנחנו מכוונים לממשלת ימין לאומית, נקודה. אני חושב שצחי התכוון לזה שאסור לפסול אף אחד. פספסנו פה הזדמנות לממשלת ימין, עם ממשל טראמפ אוהד ועם כלים לשינוי מערכת היחסים עם הרשות השופטת. אדם אחד ששיקר לבוחרים שלו, ליברמן, שאמר שהוא תומך בנתניהו והחליט שהוא רוצה להיות ראש ממשלה, גרר את מדינת ישראל לבחירות".

בראיון לדנה ויס ליברמן טען שבזמן שניהל משא ומתן עם ראש הממשלה, ניסו לפרק לו את המפלגה ופנו לאבי גבאי מאחורי גבו.
"אף אחד לא רצה בחירות בליכוד ומה שאתה מתאר זה מהלכים בשביל למנוע בחירות, לאחר שהבנו שאין שום אלטרנטיבה ושליברמן לא רוצה לייצר רוב של מעל ל-60. אלו תהליכים שהגיעו לאחר מכן. איווט שיקר לכולם, גם לאנשי המפלגה שלו. אנחנו נמצאים פה בקמפיין בחירות מיותר בגלל ההחלטה של איווט לתפוס את הטיקט האנטי חרדי של לפיד".

פורר, ליברמן שיקר?
"זה מעניין לשמוע מישהו ממפלגתו של ראש הממשלה מכנה מישהו ממפלגה אחרת שקרן, כשבסוף ראש הממשלה הוא שהוביל את המשא ומתן הזה בכחש ובשקרים. מגדל השקרים של נתניהו מתחיל להתפרק. ביקשנו משהו מאוד פשוט, את חוק הגיוס כפי שדרשנו אותו גם בממשלה הקודמת. באנו עם הצעה לפתור את העניין הזה".

ליברמן אומר בגלוי שהוא רוצה להיות ראש ממשלה.
"ליברמן אמר בסך הכל שאם היו לו מספיק מנדטים, אז הוא היה רוצה. אני לא חושב שאנחנו יכולים בכלל לכוונן את הקואליציה בצורה כזו או אחרת. ליברמן אומר גם היום שנשב רק בממשלת ימין, אנחנו לא מחפשים ממשלה אחרת. ליברמן רצה להיכנס לממשלה הזו ולהיות שר הביטחון, היינו אמורים לקבל גם את תיק הקליטה, היו הרבה מאוד דברים שרצינו לעשות בממשלה הזאת. הסיבה שבגללה אנחנו הולכים לבחירות זה כי נתניהו כשל בניהול המשא ומתן מתחילתו ועד סופו".