עידן כרמלי הוא יוטיובר פופולרי בקרב ילדים ונוער ישראלים. לערוץ היוטיוב שלו יש 277 אלף מנויים. השבוע עורר כרמלי סערה גדולה, לאחר שהעלה לערוץ סרטון שתיעד תחרות מסוכנת שאירגן בימי השרב הגדול. כרמלי ביקש מקבוצת ילדים לשבת תחת השמש הלוהטת ולהימנע משתיית מים במשך שעות ארוכות. לאחר מכן ביקש מהם להיכנס לרכב סגור בלי מזגן. המטרה: להחזיק כמה שיותר זמן בפנים, כשהמנצח יזכה ב-1000 שקלים.

בעקבות הביקורת הקשה, הסיר כרמלי את הסרטון מערוץ היוטיוב שלו. "לא רציתי לעורר פרובוקציה. אני לא מחפש לעשות בלגן או לפגוע בילדים, להפך", טען כרמלי ב"חדשות הבוקר". "מכל הערוץ שלי לקחתם את הסרטון שיוצא מגדר הרגיל. בערוץ שלי יש ניסויים חברתיים ששמעתי שהצילו חיי אדם בהמון מקרים".

אחרי הסערה, קיבלת טלפון מאמא שלך?
"ברור שקיבלתי טלפון מאמא שלי. אמא אמרה שזה יכול להצטייר כלא טוב. קיבלתי גם טלפונים מהחדשות. הקהל הצעיר אהב את זה, אוקיי?".

חיפשת את הלייקים, את הצפיות, אבל עשית את זה בחוסר אחריות מטורף ובסיכון חיי אדם.
"הם נכנסו לרכב ואחרי שתי דקות על השעון יצאו משם. בתחילת הסרטון שמתי כתובית מאוד ברורה עם אזהרה חמורה שאומרת שלא לעשות את זה בשום אופן אף פעם כי זה מאוד מסוכן ויכול לפגוע".

אתה לא מרגיש שאתה משחק פה עם חיים של ילדים, שמעריצים אותך ואולי ינסו לחקות אותך?
"אם תיכנסי ליוטיוב, את תראי שכל שעה עולה סרטון שעלול לסכן את הילדים שלך. מתיחות על אנשים מבוגרים, זריקת ביצים על אנשים ברחוב וגם בפריים טיים. אם את רוצה לשמור על הילד שלך את צריכה לעשות את זה הרבה יותר בקפדנות כי הרשת מפוצצת בדברים. הסרטונים שלי מאוד חינוכיים".

חשבת פעם מה לעשות עם הכוח שיש לך בידיים חוץ מלצבור לייקים?
"בניסוי החברתי האחרון שעשיתי, לקחתי את הידידה שלי ויצאנו לרחובות תל אביב. ביימנו סיטואציה שבה אני מטריד אותה מינית באמצע תל אביב, בצורה הגרועה ביותר. בדקנו האם ישראלים יעצרו אותי מלהטריד ילדה מינית או שפשוט יתעלמו. ומה נראה לכם שקרה? זה היה 50-50. זה רק ניסוי אחד מתוך ניסויים הרבה יותר אכזריים".

כשתהיה גדול, מה תרצה לעשות? מתישהו השטויות האלה יתחילו לשעמם אותך.
"החלום הגדול יותר הוא להיות בתחום הטלוויזיה, השחקנות והקולנוע. כבר הופעתי בכמה תוכניות טלוויזיה בישראל ובסרט ישראלי מפורסם ב-2015".