אב ושני ילדיו נפצעו הלילה מאבנים שיידו פלסטינים על מכוניתם סמוך לחווארה שבשומרון. צוות מד"א פינה את הפצועים לבית החולים תל השומר, כשהאב בן ה-24 ובנו הפעוט בן השנתיים וחצי במצב בינוני וסובלים מחבלות ראש וילדה בת ארבע וחצי במצב קל. הפצועים הינם בנה ונכדיה של חברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית.

הבוקר סיפרה סטרוק, "אנחנו קרועים בין ההודיה הגדולה לקדוש ברוך הוא על הנס הגדול, ברוך השם כולם חיים, ובין זה שהם פצועים. הבן שלי נפצע והמצב לא פשוט, גם הנכד הקטנצ'יק שלנו נפצע. זריקות אבנים זה מסוכן מאוד וזה קורה כל הזמן, יותר מדי, אבל בסוף, כשזה קורה לך, זה הכי קשה".

"אתמול היה לנו אירוע משפחתי, אזכרה לאבא שלי. נפגשנו כל המשפחה, שיחקנו עם הילדים, חיבקנו, התנשקנו ונפרדנו לשלום", תיארה סטרוק, "בדרך הביתה אנשים שלא בוחלים בלנסות ולרצוח אבא צעיר עם שני ילדים קטנטנים פוצצו אותם באבנים, שחדרו למכונית ופגעו בראש של הבן שלי ושל הילד שישב במושב מאחוריו. בעקבות זה המכונית סטתה מהמסלול והייתה תאונה. לא יודעת מאיפה מגיעות רמות כאלה של רשעות ורצחנות".

"הטרור מרים ראש בצורה שמזמן לא הייתה. טרור האבנים ובקבוקי התבערה נעשה תכוף יותר, אנחנו מרגישים את זה. בכל יום כשאני נוסעת מהכנסת הביתה או מהבית לכנסת, על הכביש שאני נוסעת בו נזרקים הרבה מאוד אבנים ובקבוקי תבערה. עכשיו אני מרגישה את זה גם על בשרי. זאת אכזריות בלתי נתפסת, ליידות אבנים בצורה כל כך פוגענית על מכונית עם שני ילדים קטנים. מדינת ישראל לא עושה מספיק מול הטרור".

איך את מצפה שכוחות הביטחון יפעלו?
"כוחות הביטחון עושים עבודת קודש, אני מנשקת את ידיהם. זה לא הם, אלא הממשלה שהפסיקה לחלוטין את צעדי ההרתעה מול המחבלים. הרשות הפלסטינים משלמת לכל מחבל על הפיגוע שעשה, כולל למחבלים שפגעו עכשיו בבן שלי ובנכד שלי, ומי שחתום על הצ'קים האלה זו הממשלה שלנו שמאוגוסט הפסיקה לקזז את כספי משכורות המחבלים, בניגוד גמור לחוק".

יש לזה קשר ישיר לדעתך להידרדרות במצב הביטחוני?
"הגישה הרופסת הזאת מול הטרור וסיפור המשכורות למחבלים, זו רק דוגמה אחת. היום בכנסת ננסה להעביר חוק שאוסר על שחרור גופות מחבלים, שגם את זה אסור. רק אתמול דיברתי עם משפחה של אחת מנרצחות הפיגוע בבאר שבע, כמה הם כואבים את זה שהגופה של המחבל הוחזרה והובאה לקבורה. זה לא מגיע למחבל ולמשפחה שלו. הגישה הרופסת הזאת בוודאי מעודדת טרור, כי אין למחבלים שום דבר להפסיד. מי שמפסידים זה אנחנו".