סכינים, מקלות ואקדחי סיכות: זו על פי החשד מסורת טקסי החניכה שהתפתחה באחת מתנועות הנוער הגדולות במרכז הארץ. כעשרים בני נוער נחקרו בימים האחרונים במשטרה בחשד להתעללות בחניכיהם במסגרת אותם טקסי "זובור" שמוכרים בדרך כלל מהמסגרת הצבאית. ב"חדשות הבוקר" הוצגו גם ההדפסים על חולצות סוף הקורס של התנועה משנים קודמות, עם כיתובים כמו "שתוק אני קורסניק", ו"איה, לא בגב".

"למדריך שאותו אני מייצג מיוחסת "צ'אפחה" כמו שנהוגה בסוף קורס מ"כים בצבא והכל נעשה בהסכמה", הגיב עורך הדין בנצי קבלר, המייצג את אחד החשודים. "המכות שהיו שם הן מינוריות, זה טקס שהיה בהסכמה מלאה. אם הנהגת התנועה ידעה זו התייפייפות לתלות הכל בילדים בני 16. הם עושים את מה שעשו להם, עברו את הטקס בעצמם ומעבירים אותו הלאה. רמת האלימות הייתה מקובלת על שני הצדדים, החניכים בעצמם הוציאו את החולצות המדוברות".

מגישת "חדשות הבוקר" נסלי ברדה, התעמתה עם עורך הדין על דבריו ואמרה: "עם כל הכבוד, להגיד שהאלימות מקובלת על שני הצדדים זה לא טיעון, ברור לך שחניך לא יגיד כלום למדריך שלו, כי יש לו סוג של סמכות בעיניו". עורך הדין קבלר דבק בעמדתו, וסיכם: "הנחקרים כאן שעירים לעזאזל, לא יהיה המשך פלילי לתיק, אלא לכל היותר משמעתי".

הכתבת לענייני פלילים עדי מאירי עדכנה ב"חדשות הבוקר" על התפתחות החקירה: "גם המבוגרים בתנועה ידעו והעלימו עין, ראשי התנועה צפויים גם הם להיחקר בימים הקרובים, אבל ספק אם זה יסתיים בכתבי אישום. החקירה נפתחה יותר לצורך הרתעה והפסקה של האלימות הזו".

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12