"זה או אנחנו או הם": בזמן שפינוי העיר שדרות נמשך, ראש העיר אלון דוידי מבהיר להנהגת המדינה איך הוא מצפה שייראה האזור לאחר המלחמה. "צריך להשמיד השמדה מוחלטת את החמאס ואת הג'יהאד. צריכים לחזק את העם ואת ההנהגה ולומר לה בצורה ברורה: זה או הם או אנחנו, אסור שחמאס וג'יהאד יהיו פה. אנחנו רוצים להפסיק לשמוע צבע אדום, רוצים להפסיק להתחרות מי מגיע ראשון לממ"ד ומציל את החיים שלו".

"נצטרך שיקום ארוך. אני ראש העיר שדרות 10 שנים. התחלתי עם 21 אלף תושבים והגענו ל-36 אלף תושבים, כמעט הכפלה. אסור שהמגמה הזו תיעצר. נצטרך לגבש פה עם החברה הישראלית וממשלת ישראל תוכנית ארוכת טווח על מנת לשקם את האמון. לא מדובר פה כבר רק ברקטות שאתה מסתתר ובורח, החשש הוא לחדירות מחבלים. נצטרך לייצר מערכות הגנה נכונות ומותאמות לאיום הזה ולשקם את האזרחים, להחזיר להם את האמון ולטפל בהם. אסור שניכנס למצב של שרידות, אנחנו רוצים להמשיך להתפתח".

זו בוודאי תמונה לא פשוטה עבורך, לראות את העיר מתרוקנת מתושבים.
"יש בסביבות 7-8 אלף תושבים בתוך העיר כרגע וגם להם אנחנו דואגים דרך מוקד 106. זו התקופה להיות מחוץ לשדרות. אנחנו רוצים ניצחון גדול על החמאס ועל הג'יהאד, אסור שהם יהיו פה באזור לאחר המלחמה הזו. לכן, מבחינתנו, צריכים להיערך לכך בצורה נכונה ולהוציא את התושבים עד ליום ראשון הבא. אנחנו עובדים עם משרד האוצר ועם רח"ל. כבר שיכנו 7,000-8,000 תושבים. זה מבצע נרחב".

איך מתבצע הפינוי?
"משרד הביטחון מאשר לנו את התקציב ואנחנו עובדים מול המלונות שעובדים במחירים של משרד הביטחון. עשרות אנשים פה עוסקים בזה, מקבלים את הטלפונים ואומרים למפונים לאן להגיע. פתחתי עכשיו מוקד גם באילת, יש לנו שם הרבה מאוד תושבים. יש ברחבי הארץ הרבה מאוד תושבי שדרות שכבר שבוע מוצאים פתרונות על חשבונם ומתארחים בבתי חברים ומשפחה. אנחנו מנתבים אותם לבתי המלון ששכרנו".

איך מפנים את המבוגרים או אלה שאין להם רכבים?
"מתוך העיר יוצאים אוטובוסים. האוכלוסייה הראשונה שהוצאנו מהעיר בימים רביעי וחמישי אלה היו המבוגרים, משפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, נכים וכל מי שסובל ממחלות קשות. לאט לאט מגיעים לכולם. מאחוריי, בחמ"ל ובמוקדים בכלל, יש לנו עשרות עובדי עיריית שדרות והמון מתנדבים מכל קצוות הקשת הפוליטית ומכל הגילאים. גם משפחתי, שלושת הבוגרים שלי, היו כל השבוע ברכבים, מחלקים מזון, סימילאק לתינוקות, מוצרי היגיינה למבוגרים. שינינו את הראש. אנחנו לא עוסקים ביום-יום ובטפטפות. אגף הרווחה ואגף החינוך לוקחים את העיר ואת העירייה החוצה. אנחנו מקימים מוקדים בתוך בתי המלון ומביאים אליהם עובדים סוציאליים ואנשי חוס"ן ומנסים לייצר להם שגרה, כדי שלא יהיו במלון כל היום וידפדפו בסרטונים הקשים, אלא להכניס להם סדר יום, בעיקר לילדים הקטנים, בין אם זה סיורים, לימודים וירטואליים או פעילויות עם מתנדבים".