מדינת ישראל דוהרת לבחירות שלישיות בתוך שנה ולפי סקר חדש שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס עבור "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, אם הבחירות היו נערכות היום תמונת הגושים לא הייתה משתנה, כלומר בנימין נתניהו ובני גנץ עדיין יתקשו להרכיב ממשלה חדשה.

עם זאת, הפער שבין שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, גדל מאוד. לפי תוצאות הסקר, כחול לבן משיגה 37 מנדטים לעומת 30 מנדטים לליכוד.

גוש הימין עם 55 מנדטים, גוש המרכז-שמאל עם 58 מנדטים וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נשארת לשון המאזניים עם שבעה מנדטים.

בסקר נשאלו מצביעי הליכוד במי היו תומכים בפריימריז לראשות המפלגה. 89% מהם השיבו שלבנימין נתניהו, 5% לניר ברקת, 4% לגדעון סער ו-2% השיבו שאינם יודעים. יש להדגיש כי בשאלה זאת נשאלו כלל מצביעי הליכוד ולא רק המתפקדים שהם אלה שיוכלו להצביע בפריימריז שצפויים להיערך בשבועות הקרובים.

בשאלה האם ראוי שראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך לכהן למרות כתבי האישום שהוגשו נגדו בתיקי 1000, 2000 ו-4000, 56% סבורים שלא ראוי שנתניהו ימשיך לכהן, 37% חושבים שדווקא כן ראוי ול-7% אין דעה בנושא.

בשאלת מי האחראי לכך שהולכים לסבב בחירות שלישי, 42% חושבים שנתניהו הוא שנושא באחריות לכך, 35% השיבו שאביגדור ליברמן ו-4% בלבד לבני גנץ.

לדברי מנחם לזר, מנכ"ל פאנלס פוליטיקס, הירידה בכמות המנדטים של הליכוד נובעת מעזיבת המצביעים לימין החדש או ל'ישיבה על הגדר'. "הימין החדש מתחזק על חשבון הליכוד, חלק מבוחרי הליכוד הלכו לבנט ושקד. יש אפקט לעובדה שבנט הוא שר הביטחון", הסביר לזר, "אבל חלק גדול יותר ממצביעי הליכוד בבחירות האחרונות יושבים הפעם על הגדר, אומרים שעדיין לא החליטו למי להצביע. זה משנה את כל המאזן בין שתי המפלגות הגדולות".

הסקר נערך ביום 25 בנובמבר 2019 על ידי פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 510 מרואיינים בגילאי 18+ המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, יהודים וערבים. המחקר נערך באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all. טעות הדגימה המרבית: 4.2% ±.