התקדמות במשא ומתן להקמת ממשלת נתניהו: בתום פגישה ממושכת שניהלו נתניהו ויושב ראש הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', מסתמן כי האחרון יכהן בתפקיד שר האוצר. יושב ראש ש"ס, אריה דרעי, יהנה מחבילת פיצוי נאה תמורת הוויתור על התפקיד: הוא ימונה לשר הפנים והתחבורה וממלא מקום ראש הממשלה, בנוסף לשלושה משרדים בהם יכהנו שרים מש"ס: הנגב והגליל, הדתות ותיק נוסף.

לנתניהו צפוי אתגר מורכב מאוד בחלוקת התיקים לחברי הליכוד, כשמספר התיקים הבכירים הולך ומצטמצם. חבר הכנסת מהליכוד, דני דנון, הבהיר הבוקר: "תיקים משמעותיים חייבים להישאר בידי הליכוד. לא יודע אם הדיווחים נכונים, הכל בעירבון מוגבל, אבל תיק החוץ חייב להישאר בידי חבר כנסת שנבחר בליכוד".

"רון דרמר חבר טוב, כיהנתי חמש שנים באו"ם בזמן שכיהן בוושינגטון - הוא היה שגריר מצוין, אבל לא רואה מצב שלא חבר ליכוד בכיר יכהן בתפקיד שר החוץ. היריעה הצטמצמה, לא נשארו הרבה תיקים משמעותיים לליכוד, מפלגה 'קטנה' עם 32 מנדטים".

מה דעתך על המינוי המסתמן של סמוטריץ' לאוצר ודרעי לפנים ולתחבורה?
"אלה חדשות טובות לעם ישראל, מתקדמים במשא ומתן, שבוע אחרי קבלת המנדט מהנשיא. היו הרבה ספינים ולחץ, אבל אנחנו אמרנו: תירגעו, הכל יהיה בסדר, בסוף הכל יתכנס. זה עוד לא נגמר, אבל זה מתחיל להתכנס לידי הקמת ממשלה. כמה שנעשה את זה יותר מהר, יותר טוב. נוציא את השרים של השמאל מהממשלה, זה דבר שצריך לברך עליו - אבל אני גם אומר, צריך לשים לב מה נשאר לליכוד".

לאיזה תפקיד אתה מכוון?
"בוא נשים אותי בצד ונסתכל על התמונה הכוללת. אנחנו מברכים כמובן על הקמת ממשלה, אבל חשוב שבידי הליכוד יהיו תיקים משמעותיים. הבטחנו להוביל רפורמות, אנחנו לא מוכנים להיות בקואליציה אלו שנושאים את הכלים עבור השותפות שלנו. נוודא שתיקים משמעותיים יהיו בידי שרים בליכוד: אנשים עם ניסיון ועם יכולת מוכחת. צריכים שיהיו בידנו תיקים שנוכל לבוא לציבור ולהגיד: הבטחנו וגם קיימנו, לא רק המפלגות השותפות שלנו".

השמועות מדברות על זה שאתה רוצה להיות יושב ראש קק"ל.
"אני לא מועמד לעיריית אשדוד ולא ליושב ראש קק"ל. אני מועמד לתפקיד יושב ראש הכנסת. זה התפקיד שמההתחלה כיוונתי אליו. אני מתכוון להתמודד עליו וחבריי לסיעה יכריעו בסוגיה הזאת. נבחרנו לשרת את הציבור, הוכחתי בכל תפקיד שעשיתי את זה בצורה מסורה, נאמנה, גם בכנסת, גם בממשלה וגם באו"ם. כך אעשה בכל תפקיד שבו אהיה".

השאלה אם נתניהו יעשה איתך כמו שעשה בפעם הקודמת, שירצה אותך רחוק ממנו.
"נשבעתי אמונים לכנסת ישראל ואני מתכוון לשרת בכנסת ישראל. נקיים את ההתחייבויות שלנו לבוחרים, זה הכי חשוב. הבטחנו רפורמות ושינויים, ואחד הדברים הראשונים שאני מתכוון לעשות הבוקר זה להפסיק את הצפייה של המחבלים הפלסטינים במשחקי המונדיאל. גם כחבר כנסת יש מה לעשות. נפעל, לא יהיה משעמם".

אתה אומר שלא תעזוב את הכנסת ויהי מה.
"אני מתמודד לתפקיד יושב ראש הכנסת, אז אתם מדברים איתי על דברים אחרים? מאמין שחבריי לסיעה ייתנו בי אמון".

יצא לך לדבר ביממות האחרונות עם נתניהו?
"כולם מדברים עם כולם בימים האחרונים. מתחילים לדבר עכשיו לגבי הליכוד, זה לא קרה עד אתמול כל עוד לא הייתה היתכנות להרכבת ממשלה. היום, כשהשותפות כבר מתחילות לשדר שאנחנו מתכנסים, אני מניח שנידרש לענייני הליכוד. זה לא יהיה פשוט".