לפני שבעה חודשים פרצה מגפת הקורונה ושערי מוסדות הלימוד, התרבות והפנאי נסגרו. עם זאת, הצמא לסיפורים מעניינים נשאר וימי הסגר הם הזדמנות מצויינת להעשיר את הידע ולגלות תחומי עניין חדשים. בתוכנית "חדשות הבוקר" (ראשון עד חמישי, 06:15, ערוץ 12) משודרת פינה חדשה שבה מתארחים מדי בוקר האנשים הכי מעניינים שכולם מדברים עליהם. בהרצאה בת 10 דקות מרוכזות ומרתקות, המרצים חושפים את סודותיהם ועל הדרך מלמדים אותנו משהו שלא ידענו על עצמנו ועל החיים של כולנו.

 

לינוי בר גפן: כך תתמודדו עם משבר

לפני שש שנים השתנו חייה של העיתונאית לינוי בר גפן. בן זוגה בן זילכה בן ה-39 עבר אירוע מוחי קשה שהשאיר אותו נכה סיעודי עם בעיות קוגניטיביות קשות. זמן קצר לאחר מכן נולד בנם לתוך המציאות המטלטלת הזאת ולינוי התמסרה לטיפול בשניים. עם השנים הפכה לינוי ללוחמת בבירוקרטיה ואחרי שלמדה בעצמה איך להתמודד עם משברים גדולים, עכשיו היא מבקשת ללמד אחרים איך לפתור את הבעיות הקשות והמסובכות ביותר.

 

חיים אתגר: איך תופסים מתחזה?

חיים אתגר, מגיש "המתחזים", "חשיפה" ו"יצאת צדיק", חשף במסגרת עבודתו העיתונאית מתחזים רבים ומתוחכמים שהונו את קורבנותיהם ופגעו בהם רגשית וכלכלית. מעבר לסיפורים המרתקים ועוצרי הנשימה, רבים תוהים מה מניע מתחזים לפעול ואיך נזהרים שלא ליפול בפח? בהרצאה אתגר מסביר איך לזהות אם אתם נמצאים במערכת יחסים עם מתחזה, איך לפעול ברגע שמתגלה כי נפלתם קורבן להתחזות ומה המנוע הפסיכולוגי-נפשי שעומד מאחורי ההתנהגות של האנשים שמסוגלים לשקר ולרמות במצח נחושה.

 

דרור גלוברמן: ככה משחקים לכם במוח

מבלי ששמנו לב, הרשתות החברתיות הפכו לגורם שמשפיע באופן מהותי על הבחירות וההחלטות שלנו ולא פעם גורמות לנזק של ממש. בהרצאה, חושף דרור גלוברמן את הסיבה שבגללה אנחנו לא מסוגלים להתנתק מהמסכים ואיך המוח האנושי שלנו מגיב לגירויים שעל המסך. איך זה קשור לתופעת הפייק ניוז שהלכה וגברה בשנים האחרונות ולדימוי הגוף השלילי ממנו סובלים רבים בעקבות השימוש בפייסבוק ובאינסטגרם ולמה הקיטוב החברתי שהחריף מאז פרוץ מגפת הקורונה הוא תוצאה ישירה של השימוש התדיר ברשתות החברתיות?

 

אבי יששכרוף: הסודות שמאחורי "פאודה"

העיתונאי והיוצר אבי יששכרוף הוא אחד האנשים המוכשרים שמאחורי הסדרה הישראלית המצליחה שכבשה את העולם, "פאודה". בהרצאה מרתקת הוא מגלה איך נולד הרעיון לסדרה לפני עשר שנים במהלך שירות מילואים לצד שותפו ליצירה, ליאור רז, מסביר את תהליך העבודה על הסדרה משלב הרעיון ועד לתוצר הסופי וחושף גם חוויות אישיות משירותו הצבאי ומעבודתו העיתונאית רווית החשיפות והסקופים. מה סוד ההצלחה של סדרת המתח האהובה ועד כמה הפריצה הבינלאומית שינתה את חייו?

 

עדי ברקן: השקרים של עולם הפרסום והאופנה

צלם האופנה הבינלאומי עדי ברקן פתח לפני שנים במאבק למניעת תופעת האנורקסיה שפשטה בעולם הדוגמנות והאופנה, אחרי שנחשף לתופעה הזאת במסגרת עבודתו. ברקן סירב להשלים איתה ואף פעל למען חקיקת חוק הפוטושופ. בהרצאה מסביר ברקן למה אנחנו לא מרוצים כשאנחנו מביטים במראה, מה קרה לאותן נערות שסבלו מהפרעות אכילה חמורות וקמלו אל מול עיניו ומציג את הצעדים בהם יש לנקוט כדי להילחם בתופעות הללו.

 

מיכל דליות: תקועים בסגר? יהיה בסדר

גורו ההורים מיכל דליות, הלא היא 'סופר נני', מציגה את המדריך השלם להורים לתקופת הקורונה, בימים שבהם המשפחה סגורה תחת קורת גג אחת במשך ימים ארוכים. איך מפעילים את הילדים במהלך השעות הארוכות בבית, איך מתווכים להם את אירועי המגפה ששינתה את העולם ואת סכנותיה ואיך מצליחים להשתלט עליהם בשעות הקשות כשהם מאבדים את הסבלנות ומתחילים לריב אחד עם השני ואיתכם?

 

נועם גרשוני: סיפורו של אלוף

נועם גרשוני שירת כטייס קרב, נפצע במלחמת לבנון השנייה, היה על סף מוות אבל השתקם, החל להתחרות במשחקים הפראלימפיים, זכה במדליית זהב בטניס ואף הדליק משואה ביום העצמאות. איך מצא גרשוני את הכוחות להתגבר על הפציעה החמורה ועל המשבר הקשה שעבר בעקבותיה, מאיפה שאב את המוטיבציה להתאמן, להתחרות בכל העולם ולהגיע להישגים אדירים ומה הוא למד על עצמו בדרך?

 

מאיה אוחנה מורנו: מורשתו של עמנואל ז"ל

סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, אחד הלוחמים האגדיים של סיירת מטכ"ל, נפל במלחמת לבנון השנייה. עקב המשימות הביטחוניות הרגישות שביצע מעבר לקווי האויב תמונתו נאסרה לפרסום. אלמנתו, מאיה אוחנה מורנו, מספרת בגילוי לב על המורשת שעמנואל השאיר אחריו, איך מתגברים על טרגדיה איומה ושומרים בכל זאת על חיוניות ועל שמחת חיים והאם היא חושבת שיבוא היום שבו יזכו כולם לראות את פניו של עמנואל הגיבור.

 

דנה זרמון: עשה ואל תעשה באינסטגרם

חמישה חודשים אל תוך השקת האינסטגרם, ואושיית הרשת דנה זרמון כבר הבינה את הפוטנציאל העסקי שטמון בפלטפורמה. בהרצאה שלה על הסודות מאחורי כרטיס הביקור שלנו, הלוא הוא הפרופיל האישי או העסקי ברשתות החברתיות, זרמון מספרת איך כדאי לעשות את זה נכון. למה צריך להעלות תוכן חדש וזמין באופן עקבי, איך ליצור שיחה עם הקהל, כמה סטוריז מומלץ להעלות ביום ואיזה מקום יש לאסתטיקה ולנראות של העמוד שלכם? 

  

דני פרידלנדר: איך מוצאים זוגיות מתאימה?

אחד מכל שלושה זוגות מתגרש היום בישראל, ובעולם המערבי הסטטיסטיקה עגומה עוד יותר כשאחד מכל שני זוגות מתגרש. אז מה הבעיה הגדולה למצוא זוגיות מתאימה, ומה לפסיכולוגיה יש להגיד על הקשר הזוגי? ד"ר דני פרידלנדר, שמוכר בעיקר כמומחה בתוכנית "חתונה ממבט ראשון", בהרצאה על הצורך הבסיסי של כל אחד מאיתנו לזוגיות. איזה מסע היפרדות גורם לנו לרצות לחזור לשורשים, מה המרכיבים של אהבה רומנטית ולמה בסופו של דבר הרצון העמוק ביותר שלנו הוא לחיות בזוג?

 

טהוניה רובל: כך תקומו ממשבר ותמשיכו לחיות

ההרצאה של טהוניה רובל היא הרצאה שקופה ללא גזע, דת או לאום. לא תשמעו שם על הקשיים בהגירה מאתיופיה ולא על הגזענות והאפליה בארץ. מה שדווקא כן תשמעו שם זה על בני אדם, על אש בעיניים ובעיקר על בחירה בחיים. לא מזמן רובל חשפה בתוכנית "חשיפה" עם חיים אתגר את מקרה האונס שעברה בכיתה א', כשהמטרה שלה היא לתת קול לכל מי שעבר ועודנו עובר פגיעה בחייו. היא קוראת לכם לא לשתוק, להילחם על שלכם ולהאמין - להאמין בטוב גם כשתשמעו את המילה לא. עד שיגיע הכן.

 

עמרי אסנהיים: איך תופסים רוצח?

כל מסע תחקירי יכול לקחת זמן. לעתים מדובר בימים או בשבועות, אבל במסע ללכידתו של שמעון קופר לקח שבע שנים שלמות עד שעמרי אסנהיים, כתב "עובדה", הצליח להכניס את האיש מאחורי סורג ובריח. קופר, שנראה אדם נורמטיבי לכל הדעות, התחמק מעונש על הרעלת שתי נשותיו לאחר שהמשטרה סגרה את התיק מחוסר אשמה. אלא שנסיבות המוות הדומות של שתי הנשים, עוררו את חשדו של אסנהיים ומכאן הוא יצא לדרך שארכה שנים. אז איך תופסים רוצח? אסנהיים מפרט שלב אחר שלב על הרגעים הדרמטיים שהובילו ללכידתו של האלמן הכפול מקיבוץ אייל.

  

מושיק גלאמין: הכל על סודות עיצוב הבית

למעלה מ-12 שנים שמושיק גלאמין מתעסק בעיצוב חללים. הוא ביקר באינספור בתים ישראליים, פתח את הארונות, הציץ במגירות ובעיקר הבין עם מה אנחנו, הישראלים, מתמודדים בתוך הבית הפרטי שלנו. בהרצאה שלו, גלאמין מספר על תחום ההום-סטיילינג שפרח בעשור האחרון בארץ ובעולם, ואף תופץ תאוצה עוד יותר בזמני הקורונה. אז איזה טיפים יש לו לפינת עבודה מושלמת בבית, מאיפה תשאבו השראה לעיצוב ואיך לשלב את האמרה האישית שלנו כשמתחילים לשפץ? גלאמין עם התשובות.