שלושה ימים בלבד: זה הזמן שחלף מהרגע שיאיר טייב, חולה קורונה קשה בן 49 שהייתה סכנה ממשית לחייו, נטל תרופה ישראלית חדשה וניסיונית נגד הקורונה ועד ששוחרר מבית החולים לביתו. התרופה, שנקראת "אולסטרה", פותחה בבית החולים הדסה על ידי פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקות הקורונה בהדסה.

"אם לא הייתי מקבל את התרופה הזאת, לא הייתי מתראיין עכשיו", סיפר טייב לנסלי ברדה ב"חדשות הבוקר" ותיאר איך הכל התחיל. "הרגשתי לא טוב - כאבי רגליים, כאבי ראש, סחרחורות, אפילו איבדתי את הזיכרון כמה פעמים. דברים הזויים. בסוף השבוע התחיל לי חום גבוה ושיעול כבד מאוד, הוא פשוט לא הפסיק".

"זה היה מפחיד מאוד. כשהגעתי להדסה התברר שאני במצב חמור מאוד", המשיך טייב, "הרגשתי כמו ברכבת הרים. מצבי הדרדר, פחדתי שאני עומד למות. מרוב פחד לא עצמתי את העיניים, כל השישי-שבת הייתי עם עיניים פתוחות".

מתי הוצע לך לקבל את התרופה הניסיונית?
"בהדסה עשו את כל המאמצים בשביל להשיג אישור שאקבל את התרופה הניסיונית, כדי להציל אותי. כששאלו אותי אם אני מוכן לקבל את התרופה אפילו לא התלבטתי, ישר אמרתי כן ובאומץ עשיתי את זה ולקחתי את התרופה".

נטל תרופה ישראלית לקורונה - והחלים תוך ימים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
נטל תרופה ישראלית לקורונה - והחלים תוך ימים. יאיר טייב | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

אחרי נטילת התרופה, תוך כמה זמן הרגשת שינוי?
"אחרי שעתיים עמדתי על הרגליים. אחרי שקיבלתי את התרופה התחלתי להרגיש בגוף משהו משונה, אבל לחיובי ולא לשלילי. התחלתי להזיז קצת את הידיים ואת הגוף, הפסקתי להשתעל. אחרי רבע שעה החלטתי לקום מהמיטה. אחי דוד התקשר אליי בוידאו, הסתכל עליי והתחיל לבכות, זה היה מאוד מרגש".

הבנות שלך ידעו שמצבך היה כל כך קשה?
"הגדולות ידעו, הקטנות ממש לא. יש לי ילדה בת שש וילדה בת תשע, הן לא ידעו מכלום. כשהודעתי למשפחה שאני מרגיש יותר טוב, כולם היו בהלם. לפני שעתיים נפגשתי עם הבנות, זה היה מאוד מרגש. אני מרגיש הרבה יותר טוב ועומד על הרגליים. יש לי עדיין קצת קשיים בנשימה, אני עם חמצן, אבל לאט לאט זה יעבור".

נטל תרופה ישראלית לקורונה - והחלים תוך ימים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
האיחוד המרגש עם הבנות אחרי השחרור מבית החולים | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מה המסר שלך אחרי המסע המטלטל שעברת?
"אנשים לא מבינים מה זה קורונה, חושבים שזאת שפעת. זאת מחלה קשה ומפחידה, פחד אלוהים. אני מציע לכולם ללכת להתחסן, אין ממה לפחד. קיבלנו מתנה מאלוהים שאנחנו הראשונים בעולם, קיבלנו כל כך הרבה חיסונים ואין סיבה שהם ייזרקו לפח. אני רוצה להודות לפרופ' דרור מבורך ולצוות הרופאים בהדסה עין כרם שהצילו אותי. לא אשכח את זה בחיים".

באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות בהם תוכלו להתחסן נגד קורונה: