הגבול למצרים נפתח הבוקר (שלישי) ולראשונה מזה שנה, ישראלים יכולים לחצות את מעבר טאבה ולנפוש בסיני. כרגע, רשות שדות התעופה מגבילה את מספר היוצאים והנכנסים דרך מעבר הגבול לכ-300 נוסעים יוצאים ו-300 חוזרים ביום, מחוסנים ומחלימים בלבד. היוצאים נדרשים לרכוש מבעוד מועד אגרות מעבר ולהציג אותן ביציאה.

רינת שטרסבורג רכשה מראש אגרת מעבר ליום שני, אלא שאז גילתה כי פתיחת המסוף נדחתה להבוקר. "חברה שלי ואני היינו מהראשונות שקנו את אגרות המעבר, אבל קנינו ליום שני כי זה היום שפתחו", תיארה ב"חדשות הבוקר" בזמן שהיא ממתינה בתור הכניסה לגבול, "אתמול גילינו שרק היום המסוף ייפתח. תיכננו להגיע אתמול אבל אמרו לנו שאין בשביל מה. מכיוון שכבר לא היה אפשר לקנות אגרה ליום שלישי אבל המקומות שלנו בסיני כבר הוזמנו, אנחנו כאן בתקווה שיכבדו את האגרות ושלא ניפול בין הכיסאות".

שטרסבורג, מורה בתיכון במקצועה, חיכתה תקופה ארוכה לרגע שבו תוכל לנפוש בסיני. "אני לא רואה בעיניים. עד שיש חופש ואפשר רגע לנשום לפני שחוזרים חזרה לתוך הטירוף, קניתי מיד", הודתה, "לא חשבתי שיהיה כל כך הרבה בלגן ושייתנו לנו לקנות אגרות שאין להן תוקף. כרגע הפוליטיקה של איך נכנסים לסיני יותר מלחיצה מאזהרות המסע".

במעבר טאבה התייצבו הבוקר מאות ישראלים וכבר בשעה זו, עם הפתיחה, משתרך במקום תור ארוך. "משמעות התור לא ברורה, כי יש הגבלת כניסה של 300 אנשים. יש כל כך הרבה סעיפים בירוקרטיים שצריך לעבור. מי שאין לו בדיקה לא ייכנס, מי שאין לו אגרה לא ייכנס. צריך להציג תעודת חיסון אבל גם לעשות בדיקה שלוש פעמים - בדיקה אחת במעבר, בדיקה אחת בגבול המצרי, ובחזור. יש המון רצון טוב שאנשים ייכנסו לסיני, אבל התור הוא עצום. זה נורא סותר את הרוח הרגועה של סיני. מקוות להגיע לשם ולשלוח תמונות מביר סוויר".

חושה בסיני (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
חושה בסיני | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

מה צריך לעשות כדי לצאת לסיני?

לפי התקנות שתקפות החל מהיום, יום שלישי ה-30 במרץ, ועד יום שני ה-12 באפריל, הכניסה לסיני תותר רק אחרי רכישת אגרת מעבר באתר "מילגם" שתהיה תקפה ליום המעבר. בשלב זה יינתנו 300 אגרות כניסה ו-300 אגרות יציאה ביום עבור מחוסנים ומחלימים בלבד. ילדים יורשו לחצות את הגבול רק אם חלו בקורונה בעבר והחלימו.

מעבר טאבה ייפעל בתקופה הזו על פי כללי התו הסגול כשמונה שעות ביום, בימים ראשון עד חמישי. יש לשים לב כי לא יתאפשר מעבר של רכבים פרטיים את הגבול, נופשים שיגיעו לאילת עם רכב יידרשו להשאיר אותו בשדה התעופה הישן בעיר.

מה נדרש כדי לחזור מסיני לארץ?

יש להירשם מראש ולבצע שתי בדיקות קורונה - הראשונה בסיני לפני החזרה לישראל בעלות 20-30 דולר והשנייה במעבר טאבה עם החזרה לארץ. הבדיקה בסיני תתבצע בבית חולים בטאבה, טאבה הייטס, נואבה, שארם או דהאב. תוצאות הבדיקה הזו תתקבלנה בתוך שש שעות. ניתן גם להזמין בדיקה לאתר הנופש בעלות גבוהה יותר.