אחרי המלצת משרד הבריאות להאריך את הסגר בשבוע נוסף לאור מספר החולים הקשים שממשיך להיות גבוה, נערך אתמול (שני) דיון בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרויקטור הקורונה הפרופ' נחמן אש, שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירים נוספים.

נכון לשעה זו עדיין לא התקבלה הכרעה האם להאריך את הסגר ובאיזו מתכונת והדיונים צפויים להימשך היום. שר האוצר ישראל כ"ץ תומך בפתיחת המסחר באופן מלא, ולעמדתו מצטרפים גם שרי כחול לבן שמאיימים כי אם החוק להגדלת הקנסות בגין הפרת הנחיות לא יעבור, לא יתמכו בהארכת הסגר.

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן מכחול לבן, קראה ב"חדשות הבוקר" לפתוח את המסחר וגני הילדים כבר בשבוע הבא. "לא רואה סיבה להאריך את הסגר בעוד שבוע ולהחזיק מיליוני אנשים בני ערובה. צריכה להיות פתיחה מתונה ואחראית תוך אכיפה מלאה במקומות שבהם לא מקיימים את הסגר. אם נמשיך בסגר בלי אכיפה, נשב בבית לנצח", טענה פרקש הכהן.

"פתיחה אחראית זה אומר גני ילדים ומסחר. אנחנו צריכים כממשלה לשנות דיסקט", המשיכה שרת התיירות, "יש 250,000 עובדים בענף המלונאות, יש חדרי כושר, תרבות, עסקים קטנים, רשתות שיווק - אפשר לפתוח בצורה מדורגת. אסור להתרגל למצב שסגר הפך להיות ברירת המחדל של הממשלה, זה קל מדי".

אבל מספר החולים הקשים עדיין גבוה.
"יש ירידה במאומתים, ירידה בנפטרים ויציבות בחולים הקשים. אנחנו מדינה של מיליוני תושבים, לא בטוחה שפרמטר של 400 חולים קריטיים וכמעט 330 חולים מונשמים זאת סיבה לסגור תשעה מיליון אזרחים בבתים. כל כמה ימים מרגישים היסטריה בגלל משהו והדבר הראשון שעולה על הפרק הוא סגר על כלל האוכלוסייה. יש בעיה עם אוכלוסיות מסויימות אז סוגרים את כל המדינה במקום לאכוף אותן".

מה תהיה עמדת כחול לבן בדיונים האלה?
"לא נאפשר לסגור את המדינה כשלא עושים אכיפה כמו שצריך במקומות שבהם התחלואה גדולה יותר. יש לנו כוח של חצי מהאצבעות בממשלה הזו, נעמוד על קיום הקנסות. העובדה שפתאום חושבים על פשרות, זה מראה שהלחץ שלנו עושה את שלו. החוק עבר בקריאה ראשונה והמסר עבר. בני גנץ הודיע לראש הממשלה שאם לא תהיה אכיפה שיוויונית, לא נדון בהמשך סגירת האנשים בבתים. בסוף תהיה אכיפה, אין מנוס מכך".