לאחר ביטול משחק הידידות בין נבחרת ארגנטינה לנבחרת ישראל, היועצת האסטרטגית איילת פריש, דיווחה הבוקר ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, כי המגעים הרשמיים לחידוש ההסכם נמצאים בישורת האחרונה.  דני בנעים ושותפו אריאל ראבר נמצאים בשעות אלה בדרכם לברצלונה כדי לפגוש את אביו של ליונל מסי וראשי המועדון וייתכן שכבר בימים הקרובים ייחתם ההסכם הרשמי בדבר המשחק בישראל. על פי פרסומים קודמים, המשחק יתקיים בנובמבר הקרוב בחיפה. 

על פי דיווח באתר ספורט 5, גם קבוצת אתלטיקו מדריד בדרכה לסמי עופר בחיפה. הקבוצה הסכימה להגיעה למשחק  בישראל בסוף דצמבר, בתנאי שיצליחו להגיע להסכמות עם הקבוצה הקטאלונית. תחילה, באתלטיקו דרשו לשחק נגד נבחרת ישראל, אך על פי חוקי "לה ליגה", לא ניתן היה לקיים משחק מול נבחרת, ולכן עברו לאופציה ב': משחק מול ברצלונה. אם המגעים מול אלופת ספרד לא יצלחו, הקבוצה ממדריד תקיים משחק ראווה נגד כוכבי ליגת העל.

הפרסום אודות המגעים עם קבוצת הכדורגל של ברצלונה מגיע כארבעה חודשים לאחר שבוטל משחק הידידות עם הנבחרת הארגנטינאית בעקבות לחץ של ארגוני ה-BDS. לטענת גורמים רשמיים, ביטול המשחק הגיע בעקבות איומים ופרובוקציות כלפי החלוץ ליונל מסי.

נבחרת ארגנטינה תכננה להגיע לישראל בחודש יוני למשחק ידידות באצטדיון טדי בירושלים רגע לפני פתיחת המונדיאל ברוסיה. המשחק שתוכנן להתקיים בחיפה הועבר לירושלים בעקבות דרישת פוליטיקאים בישראל, ובראשם שרת התרבות והספורט מירי רגב, החלטה שהציתה ביקורת חריפה מצד גורמים שונים ברחבי העולם.

אחרי ההודעה על ביטול משחק הידידות, שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה ואמרה: "ההחלטה נובעת מסיבה אחת בלבד: האיומים של גורמי טרור שנשלחו למסי ולמשפחתו ולחברים נוספים בנבחרת. הם שהכריעו אותו". בהמשך דבריה הציגה תמונות של חולצות נבחרת ארגנטינה מגואלות בדם שהוצגו כמחאה על התכנון להגיע לישראל.

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי ב-06:15. קשת, ערוץ 12