במהלך ההפגנות אתמול (ראשון, 22.10) סומנו מפגינים חרדים על ידי המשטרה במספרים על ידיהם. הקונוטציות לתקופת השואה ברורות ועל כן, התעוררה סערה ציבורית בנושא.

>> הטלוויזיה של ישראל עוברת לערוץ 12: כל מה שאתם צריכים לדעת

דוברת המשטרה מירב לפידות התראיינה ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין והגיבה: "צריך לזהות את האנשים בדרך כלשהי כדי להביא אותם לבית משפט", ניסתה הדוברת להסביר את התנהלות השוטרים, "החוק אומר שאדם חייב להזדהות כששוטר מבקש, המפגינים עוברים על החוק הזה. הסימון היה אילוץ, כולם נראים אותו דבר. 30 חשודים סירבו להזדהות והיינו חייבים לסמן בדרך כלשהי כדי להביא אותם לבית משפט".

פרשנית "חדשות הבוקר" לענייני משטרה ומשפט, עדי מאירי, ציינה כי מדובר ב"התנהלות אומללה של השוטרים שהפגינו עד כה איפוק". דוברת המשטרה נשאלה האם הדבר עומד לחזור על עצמו והשיבה: "גם אני לא אוהבת את השיטה הזו, אבל יכולה להבין את השוטרים".

לוח שידורים קשת 12. כל הפרטים

החרדים המשתייכים ל"פלג הירושלמי", ספגו ביקורות חריפות גם מתוך מנהיגי הציבור החרדי, שטענו כי הם פוגעים בכבוד התורה. "יש רדיפה של השלטונות, הם לא נותנים לבחורים שלנו ללמוד תורה", הגיב בשידור שלמה פרנקל, ממארגני הפגנות החרדים ב"פלג הירושלמי" והוסיף: "אנחנו דורשים שיחזור מצב של 'תורתו אומנותו' ללא יעדי גיוס".

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, מדי יום ב-07:00 בבוקר בקשת ובקרוב בערוץ 12