הסתדרות המורים ומשרד האוצר יחדשו הבוקר (ראשון) את המשא ומתן, אך הפערים עדיין גדולים מאוד. ארבעה ימים לתחילת שנת הלימודים ובשלב זה הפתיחה מוטלת בספק גדול, כשבאוצר מתכוונים לדרוש צווי מניעה למורים.

באוצר מתכננים לפנות לבית הדין לענייני עבודה כדי שיוציא צו מניעה, אולם לצורך הוצאת הצווים ייתכן שיידרש שיתוף פעולה מצד שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שמצדדת במורים. "במקום לחפש פתרונות משפטיים, באוצר צריכים למקד את המאמצים שלהם בניסיון להגיע להסכם כבר עכשיו", אמרה השרה.

השר זאב אלקין אמר הבוקר, "האוצר טיפסו על עץ גבוה בעיניי. שרת החינוך התריעה והשקיעה הרבה במשא ומתן הזה, מאז שיצאנו לחופשת הקיץ. היא מציעה הצעות פשרה, אבל לא יכולה לבדה להגיע להסכם. שרת החינוך כל הזמן בתוך התמונה, אבל הסכם שכר אי אפשר לסגור בלי אנשי משרד האוצר".

"אני תומך בבקשת שרת החינוך מראש הממשלה לכנס את הממשלה. בשבוע שעבר לא הייתה ישיבת ממשלה, היום אין ישיבת ממשלה. אין שום סיבה שבמצב כזה של סכנה לאי פתיחת שנת הלימודים, ממשלת ישראל כולה לא תתכנס ותדון במצב שנוצר. לממשלה יש אחריות קולקטיבית כאן. שר הביטחון תומך גם הוא בכינוס הממשלה. אני מאוד מקווה שראש הממשלה ייענה לבקשות האלה במידה וההסכם לא מתכנס".

למה לפיד לא מכנס את הממשלה?
"את השאלה הזאת תפנה לראש הממשלה. אם ההסכם בסכנה שלא ייסגר, ואנחנו רואים שזאת הסכנה, הממשלה כולה צריכה לתת את הדעת. בסוף, חינוך הילדים זו אחת מהסוגיות האסטרטגיות במדינת ישראל".

התחושה שזה אירוע פוליטי לחלוטין, עימות בין ראש הממשלה לבין שר האוצר שמנסה לקרוץ למצביעי יש עתיד.
"חבל מאוד שלוקחים את זה למחוזות פוליטיים. החינוך זה הכוח שלנו כמדינה, זה ההון האנושי שלנו, הרבה יותר מכל דבר אחר. מה שצריך להטריד אותנו זה לא רק מה שיקרה ב-1 בספטמבר, אלא גם שכשהילדים יבואו לבית הספר יפגשו אותם מורים כמה שאפשר טובים. בזה צריך להשקיע, זה האינטרס של המדינה כולה, של כל האזרחים. אם לא מצליחים לחלץ את העגלה מן הבוץ בוויכוח הזה בין ארגוני המורים לפקידי האוצר, חייבים לכנס את הממשלה. היא צריכה לקבל החלטות על סדרי העדיפויות".

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה: "אנו מציעים לשר אלקין לקרוא שוב את פרק החינוך במצע מפלגתו, תקווה חדשה, ובכך להבין שמשרד האוצר מיישם את המדיניות הנכונה לשדרוג מערכת החינוך".