לאחר חיסולו אמש (רביעי) של המחבל שרצח את זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל זכרונם לברכה, בפיגוע בברקן לפני כחודשיים, הגיעו הבוקר (חמישי) בני משפחותיהם של שני הנרצחים לאולפן "חדשות הבוקר", סיפרו על רגע קבלת הבשורה והתחושות בעקבותיה.

"גיליתי בפייסבוק שהמחבל חוסל", סיפר גיא יחזקאל, בעלה של קים. "הגיע הזמן, זה לא יחזיר את קים ואת זיו, אבל העדפתי שלא יתפסו אותו חי. הוא היה נכנס לכלא ויוצא עוד עשר שנים עם תואר אז זו חצי נחמה. לא חשבתי שזה יקח כל כך הרבה זמן".

אמו של זיו חג'בי, איריס, ציינה כי לה הודיעו בצה"ל על החיסול. "קיבלתי טלפון ב-2:30 מפיקוד מרכז. אמרו לי שרוצים שאדע את זה לפני התקשורת. סיפרו שכלבי גישוש סייעו לאתר אותו ואמרו לי שיהיו עוד פרטים בהמשך. מצד אחד אני שמחה אך מצד שני הכאב מתערבב. בכל אופן השלב הזה נסגר".

 אחיו של זיו, טל, בדיוק נחת מארצות הברית ושמע על החיסול. הבוקר הוא סיפר: "זה כאילו חיכה לי שאגיע לארץ כדי לשמוע שהמחבל חוסל. לא ישנתי, הייתי ברגשות מעורבים, לא ידעתי אם לשמוח או לבכות. זו סגירת מעגל אבל מחזיר אותנו לזה שהם לא פה. דווקא עכשיו ברור לי שזה לא צריך היה לקרות, אפשר היה למנוע את הרצח".

למרות שהמחבל חוסל, גיא בעלה של קים קרא לא לעצור כאן, ואמר: "את הבתים שלי ושל משפחת חג'בי הרסו, אף אחד לא שאל אותנו. הבן שלי לא קורא לאמא, ששואלים אותו עליה הוא אומר "אין אמא". הבנתי שמתכוונים להרוס אולי רק קומה אחת בבית של המחבל שרצח אותם. יש איזה 100 בתים של מחבלים שעדיין עומדים, זו תופעה שיוצרת חקיינים, המחבל נהיה סוג של סלב בשטחים, העריצו אותו. אם אפשר למנוע פיגוע אחד על ידי הריסת בתים, אז קדימה". 

הפרשן הצבאי יוסי יהושע ("ידיעות אחרונות") הוסיף כי המחבל תכנן פיגוע נוסף. "השב"כ והימ"מ עצרו אותו רגע לפני יציאה לפיגוע נוסף. יחידת דובדבן יושבת על מבצע המעצרים הזה שבועות רבים, אבל הוא חוסל על ידי הימ"מ, שהיה ברמאללה כדי לחסל את המחבלים מעופרה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12