אילת, עיר התיירות של ישראל, נערכת להגעת נופשים, זאת אחרי תקופה ממושכת שבה נעצרה לחלוטין תנועת התיירים לעיר בעקבות העלייה בתחלואה והסגר השני שהוטל. מתווה "האיים הירוקים" אושר אמש (שני) בקבינט הקורונה ובבתי המלון באילת ובים המלח מבצעים הכנות לקראת פתיחת שערים.

כך זה יעבוד: הנופשים שמבקשים להיכנס לעיר אילת יידרשו לבצע בקופות החולים בעיר מגוריהם בדיקת קורונה עד 72 שעות לפני ההגעה לאילת. בהגיעם למחסום הכניסה לעיר יידרשו להציג תוצאות בדיקה שליליות לשוטרים ולפקחים שבמקום. את התוצאה השלילית יידרשו להציג גם במעמד הצ'ק-אין בבתי המלון, או שלא יקבלו חדר.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, בירך את המתווה שאושר בקבינט. "בוקר מרגש. נאבקנו קשה כדי שהעיר אילת כעיר ירוקה תוכל לפתוח את שעריה לתיירים בריאים שעברו בדיקת PCR", אמר יצחק הלוי ב"חדשות הבוקר", "היום אנחנו מתחילים בתרגול ראשון, תרגול רטוב. מעריך שעד יום שישי העסק הלא פשוט הזה יעבוד כמו שצריך ותבוא סוף סוף אנחת רווחה לתושבים המדהימים שלנו שממש מחכים להתפרנס, לחיות ולפתוח את השערים כמו שאנחנו אוהבים. מקווה שתבוא עדנה מהתקופה הכל כך קשה שהעיר חוותה לאחרונה".

"העיר נמצאת בתקופה קשה עם קרוב ל-75% אבטלה, אבל היא תצא מזה", המשיך ראש העיר, "אנחנו עיר חזקה. יכלו להקדים את המאוחר ולבצע את מה שאנחנו מבצעים היום כבר לפני תקופה, אבל עדיף מאוחר מאשר מאוחר יותר. אנחנו ערוכים ומוכנים למשימה".

יש חשש שביום הראשון הכל יצטלם יפה וכולם ישמרו על ההנחיות ואחר כך המשמעת תתרופף לאט לאט.
"ברור לגמרי שצריך להקפיד הקפדה יתרה. לאילת ייכנסו רק אנשים שעברו בדיקות PCR והוכיחו שהם בריאים. מדובר בבדיקות חינמיות, סגרנו את זה עם קופות החולים. כל אורח שמגיע לעיר אילת יכול לעבור בדיקת PCR עד 72 שעות קודם לכן ולהיכנס אחר כבוד לעיר. נבדוק אותו בכניסה לעיר וגם בבית המלון".

מה לגבי המסעדות, האטרקציות והמסחר?
"ביקשנו לפתוח את המעטפת התיירותית הנוספת כדי שגם תושבי אילת שמפעילים מסעדה, אטרקציה ומסחר יוכלו לפעול. בעניין הזה, יש עוד מה לעשות. למסעדות מאפשרים כרגע לעבוד רק בחוץ, חלקית, צריך לאפשר להן לעבוד כפי שעבדו בחודשים יולי-אוגוסט כשהעיר הייתה פתוחה לחלוטין. אטרקציות ומסחר נפתחו במגבלות והדברים הללו ייבחנו בזמן הקרוב מאוד".