לקראת פתיחת המשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה הבאה, השר לביטחון פנים היוצא גלעד ארדן מזהיר שהמפלגות הקטנות ודרישותיהן עלולות להוביל את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת.

"אי אפשר שכל אחד יטפס על עץ ולא יסכים לרדת ממנו. אם כך יקרה, אנחנו עלולים להגיע שוב למערכת בחירות", מתריע ארדן, "הפעם, המחנה הלאומי לא יסלח לאף מפלגה שתיקח אותו למערכת בחירות".

ארדן הביא כדוגמה את ההתרסקות של נפתלי בנט ואיילת שקד בבחירות האחרונות: "אני יכול להביע צער רב על מה שקרה לחבריי נפתלי ואיילת מהימין החדש, אבל זה חייב להיות מסר. אני מקווה שהמפלגות הקטנות הבינו שמי שמערער על ממשלת מחנה הימין בהובלת הליכוד וראש הממשלה, הציבור לא מגלה הבנה לכך".

אתה מכיר את המתמטיקה, בלי ליברמן אין לכם ממשלה.
"זה לא מדויק, אפשר גם עם 60 חברי כנסת, אבל זה לא דבר הגיוני וזה ידרדר אותנו לבחירות. אבל אני לא מאמין שאביגדור ליברמן יצטרף לשמאל ולערבים ויפיל את הממשלה. כולם פה יצטרכו להתפשר ולהגיע להבנות. גם הליכוד רוצה לעודד גיוס ושירות לאומי או שירות אזרחי, אבל יחד עם זה אנחנו לא חושבים שסנקציות פליליות זה הפתרון".

ממשלת אחדות לא עומדת כלל על הפרק?
"אין לי התנגדות, אם כחול לבן יקבלו את קווי היסוד של ממשלת הימין ואחרי שממשלת הימין תוקם ולא נהיה תלויים בקולותיהם. מי שיקבל את קווי היסוד של הממשלה, הוא לא פסול. אבל העם אמר את דברו, יש רוב של 65 של אנשים שאוחזים בעמדות הימין והמחנה הלאומי וצריך לכבד את ההכרעה הדמוקרטית".

איזה תיק תדרוש מנתניהו?
"אני אומר לראש הממשלה באיזה תחומים הייתי רוצה לתרום. ציינתי בעבר את המשרד לביטחון פנים, אבל בוודאי שיש עוד תחומים, בין אם זה תחומי החוץ או המשפטים או החינוך, כל אלה מאוד מעניינים וראויים. אני כבר עשר שנים מכהן בהנהגת הליכוד וחבר קבינט כשש שנים והייתי רוצה להמשיך לתרום ולהשפיע בכל תחום שאני יכול להועיל בו למדינת ישראל. אני חושב שאנחנו מקדימים את זמננו, יש חיסרון להיות במפלגת השלטון: קודם כל צריך להרכיב קואליציה עם המפלגות האחרות, שאני מקווה שישמרו על פרופורציות ולא יגררו לסחטנות כי הציבור אמר את דברו".

אתה מרוצה מההסכם שהושג עם הנהגת האסירים הביטחוניים? אתה זה שעמד מאחורי ההחלטה להציב חסמים לטלפונים.
"בעיניי, שורה תחתונה, יש כאן הישג וחיזוק משמעותי לביטחון אזרחי ישראל. הברחת טלפונים סלולריים, אפילו בתוך גופם של עצורים, זו תופעה שהיה כמעט בלתי אפשרי להתמודד איתה, ואני הבאתי לכך קץ. הטלפונים הסלולריים יוחרמו ותהיה חסימה הרמטית ופיקוח מלא. יש כאן התקדמות ביטחונית חשובה ואני חושב שצריך לראות את זה כהישג".