עשרות תלמידים מבתי ספר בקריית חיים, באר שבע ועפולה הונחו להישאר בבידוד בבתיהם, זאת אחרי שבאו במגע עם קבוצת הצליינים מדרום קוריאה במהלך טיול שנתי. עם עזיבתם את ישראל, אובחנו הדרום קוריאנים כחולים בנגיף הקורונה.

אחד התלמידים הוא אליאב צפלמוס ששיחזר ב"חדשות הבוקר" את המפגש עם התיירים הקוריאנים במצדה: "היינו בטיול שנתי ולקחו אותנו למצדה. במהלך הסיור שם, הייתה לנו הדרכה אור-קולית. נכנסנו להדרכה הזאת וגם הקוריאנים היו שם באותו החדר", תיאר צפלמוס, "ואז הם עלו ביחד איתנו על הרכבל. היינו איתם שם בסביבות הרבע שעה, קרובים אליהם, אבל לא היה מגע איתם בכלל, לא נגענו בהם. לא היה שום דבר מעבר לקרבה".

צפלמוס נמצא בימים אלו בבידוד ביתי, כשהוריו בחרו להישאר לצידו כדי להפחית את תחושת הבדידות. "אנחנו מבינים את החשש שיש למשרד הבריאות, מדובר פה על נגיף שמתפשט מהר", הוסיף התלמיד, "הייתי במרחק של 5-10 מטרים מהקוריאנים, אבל היו תלמידים שהיו יותר קרובים. יכול להיות שאחד התלמידים גם הצטלם איתם, אבל אני אישית לא".

חלי, אמו של אליאב, הודתה שהיא מודאגת אבל מנסה לשמור על פרופורציות: "אין ספק שהנושא הזה מאוד מטריד ומלחיץ, אבל צריך גם לקחת את הכל בפרופורציות", אמרה, "אנחנו קשובים להוראות של משרד הבריאות ולהנחיות של משרד החינוך. באמת זו תופעה שהולכת ומתפשטת, אבל ברוך השם אנחנו בסדר ומרגישים טוב. אנחנו מקבלים הרבה טלפונים בגלל ההד התקשורתי ויש לנו זמן איכות משפחתי".

לבני, אביו של אליאב, יש גם כמה שאלות להנהלת בית הספר: "לא אשקר, לא יכול להגיד שלא חשבתי על זה שאיך הרשו לקבוצה של תיירים מדרום קוריאה להתקרב ככה לילדים ולהגיע איתם למגע", הודה בני, "מצד שני, עכשיו צריך לבודד כל בן אדם שהוא תייר במדינה בגלל שאולי הוא נדבק? סך הכל ההיערכות של בית הספר הייתה מהירה. אני מאמין שתוך שלושה-ארבעה ימים הכל ייגמר והחיים יחזרו למסלולם".