טייק אווי - אסור, משלוחים - מותר, זו אחת התקנות שנקבעו עם הכניסה לסגר השני בחודש שעבר. אלי אברמוב, הבעלים של "פלאפל שווארמה אלי" ברחוב לוינסקי בתל אביב, הוציא ללקוחה צלוחית טחינה קטנה אחרי שלדבריו, שכח לצרף אותה לשקית המשלוח שלה, וקיבל מהשוטרים קנס על סך 5,000 שקלים.

"זוג צעיר הזמינו שתי מנות פלאפל, הם גרים פה באיזור וירדו למטה בשביל לקחת את המשלוח", שיחזר אברמוב ב"חדשות הבוקר", "בהזמנה הייתה חסרה צלוחית טחינה. הבחורה ניגשה לאשתי וביקשה ממנה לקחת קצת טחינה, אשתי ניגשה והביאה לה בכלי פלסטיק. מיד התנפלו עליה שלושה שוטרים מתוך השמונה שהיו במקום".

"על דבר כזה מקבלים דוח 5,000 שקלים?", תהה אברמוב, "ניסיתי להסביר לשוטרים, הם לא נתנו לי. זה לא הקנס הראשון שלי, בסגר הראשון היה אותו מקרה וקיבלתי גם כן דוח על 5,000 שקלים. עבדנו במתכונת משלוחים, הוצאתי משלוח והיה חסר משהו, אותו המקרה בדיוק".

המשטרה אומרת, יש דין אחד לכולם.
"הפקחים עוברים פה ומכירים אותי. לפני שבוע שאלתי אותם באיזו מתכונת אני יכול לעבוד והם אמרו שאני יכול להוציא משלוחים לרחוב. אנשים מתקשרים ואני יוצא אליהם החוצה, עד תשעה מטרים מהחנות מותר".

אלי אברמוב (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
אלי אברמוב | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

יש לך איך לשלם את הקנס הזה?
"המצב הכלכלי גם ככה קשה, אין עבודה, אנחנו עובדים בהילוך של 20% ממה שהיה פעם, ועכשיו לשלם 10,000 שקלים? זה קשה מאוד. שלחתי מכתב בקשה לבטל את הקנס הראשון ולא קיבלתי תשובה עדיין".

סנ"צ זיו שגיב, ראש מחלקת חקירות במשטרה, הסביר מדוע השוטרים נתנו לאברמוב דוח: "רפי גינת היה אומר על זה: קומבינת הטחינה. העסק פעל בניגוד לתקנות. אם כל העסקים סגורים והחנויות לא עובדות, אין סיבה שהעסק הזה כן יעבוד. בעל העסק הודה שהוא הוציא ללקוחה טייק אווי. מותר רק משלוחים. אם נמשיך עם הקומבינות האלה, לא נצליח לצאת מהסגר".

סנ"צ זיו שגיב (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
סנ"צ זיו שגיב | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

הוא טוען שמותר לו להוציא משלוח לכביש.
"כשמאות אלפים נמצאים בבתים ושכירים לא מתפרנסים, כשיש ניסיונות כאלה לקומבינה - זה המחיר שאנחנו משלמים. כולנו היינו רוצים לצאת לאכול בחוץ במסעדות ובבתי קפה. אין שום סיבה שבתקופה כל כך קשה כשבעלי העסקים סוגרים, עסק אחד כן יעבוד. הגענו בבוקר והזהרנו את בעל העסק, ביקשנו ממנו לסגור את המקום. כשחזרנו בצהריים פעם נוספת ראינו שהוא לא נשמע להוראות. מי שלא מבין דרך ההיגיון, יצטרך להבין דרך הכיס".