עוד ועוד פרטים באשר להתנהלות שקדמה לאסון השיטפון בנחל צפית מתגלים ככל שמתקדמת חקירת האסון, בו נהרגו עשרה מחניכי מכינת "בני ציון" בשבוע שעבר. 

"קיבלנו טלפון ביום רביעי בבוקר מאנשי המכינה", סיפר ב"חדשות הבוקר" (ה') ד"ר נח וולפסון, מנכ"ל חברת מטאו-טק, המספקת תחזיות והתראות למסגרות חינוכיות עבור טיולים. "העברנו להם שיש חשש כבד לשטפונות בכל נחלי האזור. גם למחרת ב-10 בבוקר, יום הטיול, נאמר להם שזה לא יום לטיולים ולהיות בחוץ". יש להבהיר שלא מדובר בגורמים שאמרו לאנשי המכינה לצאת מהנחל עד שעות הצהריים, וכי מנכ"ל מטאו-טק חזר והבהיר: "אמרנו להם: זה לא יום לטייל".

הכתבת לעניניי פלילים עדי מאירי, שהביאה את הסיפור, הוסיפה פרטים מחקירת המשטרה. "לפי המשטרה השיחה הייתה עם המדריך אביב ברדיצ'ב, שנחשד בהריגה. למרות האזהרות שקיבל הוא החליט להכניס את התלמידים לנחל, כי חשב שיספיקו לצאת לפני השיטפון. הוא קיבל את ההחלטה על דעת עצמו ומבלי להתייעץ עם אף אחד. ממה שעולה בחקירה הכל הוביל לכך שלא לצאת לטיול הזה, עד לרגע האחרון יכול היה המדריך לקבל החלטה אחרת".

עוד הוסיפה, כי למרות התפטרותו של ראש המכינה יובל כהאן, גם נגדו ישנם חשדות על התנהלות לא תקינה בלשון המעטה. "ראש המכינה קיבל תמונות מהשטח ולפי החקירה הוא לא שאל שאלות או ביצע בדיקות נוספות לגביי המצב. לפי מה שעולה מהחקירה, ראש המכינה והמדריך מטילים את האחריות זה על זה". כמו כן, חלק מהציוד של הנערים והנערות אותר באזור האסון, ובימים הקרובים הוא יועבר למשפחותיהם. 

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12