שלוש שנים חלפו מהלילה בו נרצח אביתר קייטץ בדקירות סכין בעת שרכב על האופניים שלו בעפולה. מי שנעצר בחשד לרצח היה ע', אז קטין בן 17. ע' הודה בביצוע הרצח בפני מדובב, הורשע בבית המשפט ונשלח למאסר. השבוע זוכה מחמת הספק ושוחרר מבית הכלא לאחר שהשופטים קבעו שהודאתו נגבתה תחת לחץ ואיומים. "שלוש שנים חיכיתי ליום הזה", אמר הבוקר (ד') בראיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין.

על המעצר אמר הצעיר: "לקחו אותי מהבית, עצרו אותי והכניסו אותי לחקירות. זה נפל עלי כמו רעם ביום בהיר. הייתי מנותק מהעולם ומהמשפחה, זה הדבר הכי קשה שיכול לקרות". לאחר מעצרו, הודה ע' בפני מדובב בביצוע הרצח ובעקבות זאת הורשע. "אתה לא יודע מה זה להיות בתוך תא עם מדובבים גדולים, בריונים ומפחידים", אמר ע' על ההודאה בזמנו והוסיף: "כל שנייה שאתה איתם בתא הם מאיימים עליך ומקללים אותך. אתה חושב שאם לא תגיד להם את מה שהם רוצים לשמוע, הם יהרגו אותך. הייתי איתם לבד, בלילה, חשבתי שלא אצא משם. בהפחדות הם גרמו לי להודות. כל אחד אחר היה מודה גם כן".

בראיון הסביר הצעיר את הביקורת האישית שלו על התנהלות המשטרה, שלדבריו תפרה לו תיק. "כל מה שהמשטרה אמרה זה שקרים", אמר ע', "עד היום אני שואל למה הם הגיעו דווקא אלי. זה היה יכול להיות כל אחד. אני לא מכיר את הנרצח, לא יודע מי הוא ועד הרגע שנעצרתי לא ידעתי איך הוא נראה".

גם כעת לאחר זיכויו בבית המשפט, ע' לא מוכן שזהותו תיחשף. "אני לא מעוניין שכל המדינה תראה אותי. מספיק יש עלי תדמית של רוצח בעיר שלי", הסביר ושיתף כיצד התמיכה ממשפחתו סייעה לו לעבור את הימים בכלא: "הדבר היחיד שהחזיק אותי שפוי בכל הסיפור הנורא הזה, זה שהמשפחה שלי האמינה שאני זכאי. אני רוצה לחזור לשגרה ולהשלים את כל החוסרים. חברים שלי הספיקו להתגייס לצבא, להשתחרר, לנסוע לטיול בחוץ לארץ. גם אני רוצה לעשות את הדברים האלה".

למשפחתו של הנרצח, אביתר קייטץ, ביקש ע' להעביר מסר אישי. "לא עשיתי את זה ואני לא יודע מי עשה את זה. כואב לי הלב על המשפחה. אני מתפלל בכל ליבי שימצאו את הרוצח האמיתי", סיכם.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12