בבחירות שנערכו בעיר אשדוד ניצח ראש העיר המכהן, יחיאל לסרי, עם 48% מהקולות. המועמד לראשות העיר שמעון כצנלסון, בו תמך ברק סרי שפרש מההתמודדות לראשות העיר לאחר שאיבד את תמיכת יו"ר ש"ס, אריה דרעי, זכה ל-13% מהקולות בלבד.

"יצאתי לזה, עשיתי את זה, לא הייתי מוותר על שום דבר. הייתי חוזר על זה שוב", אמר סרי הבוקר, "כולנו, בטח אלה שיושבים בפאנלים באולפנים, מקטרים על למה אנשים טובים לא נכנסים לפוליטיקה ואיך חלק מחברי הכנסת והשרים ממש לא ברמה. מעשרות שנים שאני במעקב אחרי הפוליטיקה, אני יודע שהרבה אנשים טובים לא רוצים להיכנס לעסק הזה כי הוא קשוח, לא תמיד נקי, אתה חוטף בלי הפסקה. היו לי חיים מצוינים. חברים אמרו לי: 'בשביל מה אתה צריך את זה? למה להיכנס לזה? מה רע לך? הכל טוב לך בחיים'. הבסיס שלי להיכנס לזה היה כדי לעשות דברים טובים ולנסות לשפר את איכות חיי התושבים. ניסינו, לא הלך".

היית קרוב מאוד לאריה דרעי, דובר שיעמוד מאחוריך, אבל משהו קרה באמצע הדרך ודרעי העביר את התמיכה ללסרי.
"הדבר האחרון שאני רוצה להישמע זה כעוס או ממורמר. זה ממש לא הראש שלי. אשדוד זו עיר של שלושה שבטים גדולים. שבט חרדי גדול, שראינו גם בירושלים ובבית שמש, בכל מקום הם הצביעו בהמוניהם, באחוזים ענקיים. זה לקח לכל התושבים: תצאו להצביע. אני מניח שבשנה הקרובה יהיו בחירות לכנסת, תצביעו, כי אם תשבו, תקטרו ותפגינו ובסוף לא תצאו להצביע, אז ככה זה ייראה. השבט השני זה שבט העולים מחבר העמים והשלישי זה הישראלים. הכוונה שלי הייתה לעשות קמפיין בקרב התושבים הוותיקים, לקבל כוח ואז לקבל תמיכה מש"ס. אריה דרעי החליט מסיבותיו הוא, כי אני חילוני וכי המועמד שמנגד, ראש העיר הנוכחי, דתי, ושיהיה לו קשה לבקש מהחרדים לתמוך במי שלא ממש דתי. הוא החליט להסיר תמיכה, וברגע הזה, כשאין לך את החרדים, אין לך אפשרות להיבחר בעיר כמו אשדוד. ראש העיר לסרי קיבל בשלוש קדנציות, כולל הקדנציה הזו, תמיכה מלאה מהחרדים שכאמור באו באחוזים עצומים, מימשו את זכותם והכתירו אותו. הלקח להבא זה לצאת להצביע, או שייבחרו כאלה שלא ממש רציתם. זה לקח חשוב וזה השתבש".

"במשך שנים אני מלווה פוליטיקאים בכירים, הייתי עכשיו בפרונט וזו חוויה מעולה. נהניתי מכל רגע - מהחיבור, מהשיחות, מהפגישות. הכל בסדר גמור, עוד חוויה בחיים. כך אני מתייחס לזה", סיכם סרי.

תן שלוש כותרות מהבחירות שצריך לשים לב אליהן.
"הדבר הראשון זה אחוזי ההצבעה של החרדים. הם הגיעו להצביע בהמוניהם והכריעו את הבחירות. זה לקח למי שלא חרדי, תחשבו הלאה. עוד לקח זה ראשי ערים ותיקים שלא יודעים לפרוש. הדוגמאות הבולטות זה ראש עיריית רחובות רחמים מלול וראש עיריית חולון מוטי ששון. ראשי ערים ותיקים לא יודעים מתי ללכת הביתה, מתי לפרוש. זה בדרך כלל בגלל קבוצה שנמצאת סביבם שמאוד חוששת לפרנסתם ולמעמדם ודוחקת בהם לרוץ פעם נוספת. יש חריגים כמו חולדאי, אבל אנשים צריכים לדעת מתי ללכת הביתה. עוד דבר, אל תעשו שום השלכות מהבחירות המקומיות למצב במישור הארצי. אי אפשר לעשות השלכה בין התוצאות בבחירות המוניציפליות למה שקורה בארץ. זה סרט אחר לגמרי. עברנו מלחמה, אנשים היו שפופים, היה חוסר עניין מוחלט בבחירות האלה. בזמן שיש מלחמה, הרוגים וחטופים, לעניין אנשים בבעיות הניקיון, התחבורה והחינוך, זו משימה קשה ביותר. אין טעם לעשות השלכות לפוליטיקה הארצית".