תושבי רהט התעוררו הלילה בבהלה בעקבות קולות נפץ עזים, כשטיל נ"מ ששוגר מסוריה לעבר ישראל התפוצץ באוויר ושרידיו נחתו בעיר. לא דווח על נפגעים, אך נזק נגרם לבתים. חיל האוויר תקף בתגובה את סוללת הנ"מ שממנה שוגר הטיל ומטרות נוספות. דובר צה"ל אישר כי "מתחקור ראשוני עולה כי הטיל ששוגר הלילה משטח סוריה לשטח ישראל התפוצץ באוויר בשמי הארץ. אין נפגעים ואין הנחיות מיוחדות לעורף".

מאזן אלעוברה, תושב רהט שביתו נפגע מרסיסי הטיל, תיאר הבוקר: "עברנו לילה קשה. התעוררנו מבום גדול מאוד, מחריד. לא ידענו מה זה בכלל. יצאתי מהבית וראיתי ראש טיל. רציתי להבין מה זה והתקשרתי למשטרה, הם אמרו שיש עוד אירועים כאלה ברהט. בינתיים כל העיר הגיעה לבית שלי לראות מה זה. הפיצוץ העיר את כל העיר".

שרידי הטיל פגעו בגג ביתו של אלעוברה, שלא היה בסמוך באותם רגעים: "זה פגע ממש בחדר השינה. המזל שהיינו בצד השני של הבית, שלא היו ילדים ושזה קרה בחצות, אחרת זה היה נגמר ממש באסון. שלא נדע, זה באמת נס מאלוהים".

מה אומרים הילדים?
"כולם קיבלו התקף חרדה. גם רכבים בסמוך לבית נפגעו. מזל שלא היו כאן ילדים".

מה הסבירו לכם הכוחות שהגיעו למקום?
"המשטרה הגיעה, חובשים גם. ישר הבנו שזה מסוריה. הבנתי שנפלו שרידים גם במתחם רהט".

בעקבות הרסיסים שאותרו ברהט, כוחות הביטחון פעלו במקום לאיתור שרידי נפץ נוספים וקראו לתושבים להתרחק מהאזור. "המשטרה קוראת להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולהימנע מהגעה לזירות", נמסר.

נפל טיל נ"מ ברהט (צילום: סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
הרס ברהט בעקבות פיצוץ טיל הנ"מ | צילום: סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים