"אנשים שיקרו אותנו במדגמים. יש לי כאב על מה שקורה בחברה הישראלית, כמובן לא בקרב כולם, בקרב מעטים". כך אמרה הבוקר מינה צמח ל"חדשות הבוקר", 48 שעות אחרי שהמדגם שלה הראה על הובלה של מפלגת כחול לבן על פני הליכוד.

"הרעיון הזה של לדפוק את הטלוויזיה, את ערוץ 12, מפני שהוא מציג דברים שלא לטעמם של חלק מהאנשים, אז הם הולכים ודופקים אותם. הם יודעים כמה אנחנו עובדים קשה על המדגמים, כמה הלוגיסטיקה קשה, אז בגלל קפריזות? התקשר איתי מהנדס, בחור עם השכלה, שכאב לו הלב והוא פתאום הרגיש איזו חרטה, הוא רצה לדבר איתי ולספר לי למה עשו את זה".

קיבלתם עוד תגובות ממצביעי ליכוד שהטעו אתכם?
מנו: "לי שלחו תמונה שבחור הפיץ בפייסבוק, שמראה שהוא נכנס לקלפי האמת ומצביע מחל, נכנס לקלפי המדגם, מצביע על השלט של חדשות 12 ושם כחול לבן. זה פשוט מדהים. אני חושב שמי שצריך להרגיש נקיפות מצפון ולהרגיש רגשות אשמה זה אותם אנשים ששיקרו".
מינה: "חוץ מכחול לבן לעומת הליכוד, לגבי כל שאר המפלגות היינו מדוייקים".

ובכל זאת, ברמה האישית, אתם עושים חשבון נפש? גנץ נאם את נאום הניצחון המפורסם שלו בגלל המדגם שלכם.
מנו: "לא. כולנו כבר יודעים אחרי הכתבה של ציון נאנוס אתמול, שגילה לנו שמצביעי ליכוד אמרו בקולם: "רימינו את ערוץ 12 כנקמה, שהם לא ילכו לישון בשקט". לעשות את התרגיל של אז: לישון עם פרס ולקום עם ביבי. אותו הדבר גם כאן: לישון עם כחול לבן ולקום עם הליכוד. גם אנחנו כמובן חלק מזה".
מינה: "יש לי תחושה אישית, עבדנו כל כך הרבה על המדגם הזה ועל הלוגיסטיקה, ופתאום לשקר אותנו, זה באמת באמת הרגיז אותי. יש לי כעת מחשבות על מה שקורה בחברה הישראלית, על הקיטוב הנורא שקרה לנו. אנשים מוכנים לשקר בגלל הקיטוב הזה. אני בהחלט מתכוונת לעשות מחקרים עכשיו דווקא בנושא הזה של הקיטוב בחברה הישראלית".

מנו, הרגיז אותך מה שקרה?
מינה: "בוודאי שהוא כועס, איזו שאלה".
מנו: "אני כועס, כי אני עושה לפחות שש מערכות בחירות וזה עוד לא קרה לי. אנחנו ידועים כאלה שנותנים את התוצאות הכי מדוייקות, ופתאום קורה דבר כזה. אבל יש לזה הסבר".

אולי יש בעיה עם שיטת הדגימה?
מנו: "סטטיסטיקה מבוססת על תנאים הוגנים. ברגע שמכניסים לשם משהו שיכול לשבש את זה, אין שום דרך לתקן את זה, אין לי מה לעשות נגד הדברים האלה. הראייה היא שכשפירסמנו את התוצאות ברבע לשתיים לפנות בוקר, שזה יחסית מאוד מאוחר, על בסיס תוצאות הצבעת האמת שלנו, קיבלנו תוצאות מדוייקות מאוד. ההטעיות האלה, הרמאויות האלה, הם שגרמו לבעיה הזאת. לגבי השיטה, צריכים לחשוב שוב בצורה יצירתית. אני מודיע כאן שהשיטה הזאת כבר לא רלוונטית מבחינתי, חד משמעית".
מינה: "אנחנו מחפשים שיטה שאנשים לא יוכלו לשקר".