כשנועה טל ובן זוגה יצאו להליכה המשותפת שלהם בחוף הים, הם לא חשבו שחודשים מאוחר יותר יקבלו על כך קנס. לפני מספר חודשים, בני הזוג החנו את רכבם בחוף הצוק והחלו בהליכה השגרתית שלהם למרינה בהרצליה. המסלול, כפי שתיארה טל לנסלי ברדה ב"חדשות הבוקר" עובר בלית ברירה דרך החוף המופרד בהרצליה, ללא אפשרות לעבור דרך מקום אחר. "החוף המופרד נמצא ממש מעט אחרי חוף הצוק, זה ממש באמצע ההליכה, יש שם מין יוטה ירוקה כזו עם פתח. עמד שם פקח ואמר שאנחנו לא יכולים לעבור, כי היום זה יום הגברים", סיפרה טל ב"חדשות הבוקר".

באותו היום, החליטה טל לחלוץ נעליים ולעבור דרך הים, בתוך שטח החוף המופרד. בדרכם חזרה מהמרינה לרכבם נתקלו באותו קושי, שכפי שמתארת טל לא מאפשר מעבר מבלי לחלוף בחוף המופרד. חודשים מאוחר יותר, קיבלו בני הזוג קנס, שהגיע כבר לכפל קנס, על סכום של כ-600 שקלים לעיריית הרצליה. "הייתי בשוק מהדוח הזה, אין שם דרך אחרת לעבור", הסבירה טל.

טל מיוצגת על ידי עורכי הדין יחזקאל סיבק וגלי עציון, כשהאחרונה שפכה אור על הסוגיה: "זה בסדר שיש חוף נפרד, זה מוגן בחוק אבל צריך לאפשר זכות מעבר גם לאנשים אחרים במיוחד בימי שישי. זכות המעבר בחוק היא זכות יסוד, אל אם כן לחלוטין אי אפשר, ולדעתנו אפשר ולכן הגשנו את התביעה הייצוגית. עיריית הרצליה לא מאפשרת מעבר, לטענתם אפשר לעלות על הטיילת העליונה - מה שדורש טיפוס של צוקים. אפשרות לא סבירה".

תגובת עיריית הרצליה:

החוף הנפרד פועל על פי החלטת המדינה שנים רבות, מספר מצומצם של ימים בשנה, והסטטוס קוו של כבוד הדדי ואיזון בין המגזרים - נישמר ללא פרובוקציות. כבר לפני מספר חודשים, הנחה ראש העיר למנות צוות מקצועי, הכולל גורמי הנדסה, לבניית מעבר במרחב החוף. תוכנית הבנייה טעונה אישור של הוועדה המחוזית.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12