לילה מתוח עבר על תושבי אזור הגולן, לאחר שעשרות רקטות שוגרו לאזור ויורטו על ידי סוללות כיפת ברזל. למרות הלחימה הממושכת בסוריה, קילומטרים ספורים מבתיהם, נראה שמדובר באחד הלילות הקשים ביותר שעברו על תושבי האזור בשנים האחרונות, כשהבשורה הטובה היא שהלילה הסתיים ללא נפגעים, בעת שצה"ל תקף בעצמו מטרות איראניות בסוריה.

"התעוררנו לקול אזעקות ופיצוצים, אנחנו כבר מתורגלים ויודעים לזהות מה זו יציאה ומה זו נפילה", סיפרה תושב נווה אטי"ב שירלי רש"ל בשיחה עם "חדשות הבוקר". על ההתמודדות המשפחתית עם לילה מלא בהדי פיצוצים סיפרה: שמענו את האזעקות ומיד רצנו לילדים בני ה-6, 4 ושנתיים וחצי. הילדים חשבו שזה חלום אבל הסברנו להם שצריך להיכנס לממ"ד. היו אצל חלקם תסמינים כמו הרטבת לילה בעקבות המתח. אנחנו יכולים רק לתאר לעצמנו מה עובר על תושבי הדרום כבר שנים ומרגישים הזדהות איתם. נקווה שלא תהיה הסלמה נוספת והשקט יחזור".

ראש המועצה האזורית גולן אלי מלכה ניסה לשדר הבוקר עסקים כרגיל וציין: "התושבים היו ממושמעים ונכנסו לממ"דים, בהם גם הנכדים שלי שגם ביישוב שלהם נשמע אזעקה. אנחנו בשיגרה הבוקר וזה אומר הרבה על יכולותיו של צה"ל, נמצאים בקשר עם הצבא ובוטחים בו. החלק שלנו כאזרחים במערכה הוא לדאוג שלא יהיו נפגעים. יש שינוי דרמטי במוכנות הרשויות לעומת מה שהיה במלחמת לבנון השנייה. השלמנו פערי מיגון במוסדות החינוך אבל חשוב שימגנו את בית החולים זיו בצפת שנותן לנו מענה. ככל שיפגעו יותר באיראנים כך יהיו יותר שנים של שקט בגולן ואנחנו סומכים על הצבא".

בשונה מעמדתו של ראש המועצה, הביע שר הביטחון לשעבר וחבר הכנסת, עמיר פרץ, דאגה מהמצב בעורף. "בצפון יש מקלטים רבים ישנים שאינם מותאמים להיום. לצערי בתחום המיגון יש מחדל ממשלתי ואנחנו זקוקים ל-2 מיליארד שקלים באופן מיידי. אם יש עודפי גבייה צריך להשקיע אותם במיגון העורף במקום להפחית מיסים. זו השקעה חד פעמית שמוכיחה את עצמה לאורך טווח".

מיגונית ברמת הגולן
פריסת מיגוניות ברמת הגולן‎ השבוע | צילום:

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12